13.6 C
Kłodzko
środa, 1 maja 2024
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

GDDKiA zarekomenduje wariant przebiegu S8 w powiecie kłodzkim przez Podzamek?

Ostateczną decyzję o wyborze wariantów przebiegu drogi ekspresowej S8 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma oficjalnie ogłosić pod koniec kwietnia. Jednak już w dniu dzisiejszym samorządowcy z naszego powiatu na zorganizowanej przez GDDKiA telekonferencji mogli poznać decyzje, które zapadły w sprawie przebiegu S8. Projektanci drogi ekspresowej z Kłodzka do Wrocławia podczas prezentacji zarekomendowali wariant przebiegu S8 w naszym powiecie nie przez Boguszyn (wariant A4), ale Podzamek (wariant A2). I najprawdopodobniej to on właśnie znajdzie się w ostatecznej wersji przebiegu S8.

Ten wariant rozpoczyna się w Kłodzku na ul. Zajęczej (wjazd na obwodnicę), idzie dalej przebiegiem DK-8, estakadą (która będzie rozbudowana o dodatkowe dwa pasy i stanie się drogą ekspresową), następnie będzie odbijać w stronę Wojciechowic, Jaszkówkę i Podzamek. Następnie S8 będzie szła w stronę Lasek, Barda Przyłęk, z węzłem obok Złotego Stoku. Przypomnijmy, że ten wariant, który jest właśnie rekomendowany przez projektantów, odrzucił podczas konsultacji społecznych wójt gminy wiejskiej Kłodzko, Zbigniew Tur, optując za przebiegiem A4, który biegnie w kierunku Boguszyna, gdzie miał być węzeł, dalej droga ekspresowa biegnie nowym korytarzem po granicy obszaru Natura 2000, a do Barda przebija się 600 metrowym tunelem i kończy się na wysokości Przyłęku. Jak podnosił wójt, wariant przez Podzamek jest nie do przyjęcia, bo ingeruje w nowe osiedla i tereny inwestycyjne gminy (Jaszkówka czy Wojciechowice, nad którymi ma przebiegać estakada. Zobacz: Nowa DK-8. Wójt gminy Kłodzko wskazuje najlepszy wariant).

Jak dowiedziała się nasza redakcja, projektanci uzasadniali ten wybór względami ekonomicznymi – odpada budowa tunelu w Bardzie, który podraża koszt o 700 mln zł – oraz tym, że obejmie więcej terenów, które mogą zyskać na inwestycjach dzięki budwie drogi ekspresowej.

Zdjęcie ilustracyjne: pexels.com

WAŻNE TEMATY

Zbliża się Artyleryjska Majówka w Twierdzy Kłodzko

Od 1 do 3 maja br. w Twierdzy Kłodzko odbywać się będzie Artyleryjska Majówka, czyli wystrzałowe rozpoczęcie sezonu w kłodzkiej fortecy. W czasie wydarzenia organizatorzy...

Burzliwa ostatnia sesja w Kłodzku: Stanisław Bartczak wychodzi z obrad, a radni uchwalają podwyżki...

Ostatnia w tej kadencji sesja Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się w czwartek 25 kwietnia br., nie należała do spokojnych. Po dyskusji -...

Małgorzata Jędrzejewska-Skrzypczyk z rekomendacją KO na starostę kłodzkiego. Trwają rozmowy koalicyjne

Trwają rozmowy dotyczące koalicji w powiecie kłodzkim pomiędzy Koalicją Obywatelską a Porozumieniem Samorządowym Trzecia Droga. Oba ugrupowania rządziły wspólnie w powiecie kłodzkim przez ostatnie...

Długi majowy weekend. Co będzie się działo w powiecie kłodzkim?

Zbliża się tegoroczny majowy długi weekend, w czasie którego w wielu miejscach w powiecie kłodzkim odbędą się różnorodne imprezy i wydarzenia. W środę, 1 maja...

PKS w Kłodzku uruchamia cyklobusy pomiędzy Kłodzkiem i Karłowem

Podobnie, jak w minionych latach, PKS w Kłodzku uruchamia z początkiem maja kursy cyklobusów z miejscem na rowery. Autobusy kursować będą do końca sierpnia pomiędzy...

20. Festiwal Klubu Młodego Odkrywcy odbył się w Międzylesiu

W piątek, 26 kwietnia br. w Samorządowej Szkole Podstawowej w Międzylesiu odbył się 20. Festiwal Nauki. Ponad 60 uczniów i absolwentów szkoły przygotowało łącznie...

Nowa wystawa w dusznickim Muzeum Papiernictwa otwarta. Wernisażowi towarzyszyła debata o regionie

W piątek, 26 kwietnia br. w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju odbył się wernisaż nowej wystawy zatytułowanej „Z dziejów turystyki. Duszniki-Zdrój 1924-2024”. Na wystawie można zobaczyć...

Zderzenie karetki na sygnale i ciężarówki na DK 33 pomiędzy Kłodzkiem a Żelaznem

W poniedziałek, 29 kwietnia br. około godziny 10.00 na drodze krajowej nr 33 pomiędzy Kłodzkiem a Żelaznem doszło do zderzenia jadącej na sygnale karetki...

Zespół Kosy z lądczanką w składzie nominowany w dwóch muzycznych plebiscytach

Dolnośląski zespół Kosy z lądczanką, Anastazją Sosnowską w składzie został nominowany w dwóch plebiscytach muzycznych. Grupę można wesprzeć w internetowych głosowaniach. Pierwszym plebiscytem jest Best...

Weekend majowy z Koleją Dolnośląską na jednym bilecie za 59 zł!

Tegoroczna majówka sprzyja kolejowym podróżom. Dolnośląski przewoźnik kolejowy przygotował aktrakcyjną ofertę - możliwość podróżowania bez limitu od wtorku do poniedziałku na jednym bilecie za...

McDonald’s w Kudowie-Zdroju już otwarty

25 kwietnia br. została otwarta restauracja McDonald’s w Kudowie-Zdrój, która znajduje się przy ul. Łąkowej 2a, w niedalekim sąsiedztwie granicy z Czechami. To druga...

Przysięga Terytorialsów w Kłodzku

27 kwietnia br. ponad 50 żołnierzy wypowiedziało słowa przysięgi wojskowej wstępując w szeregi 16 Dolnośląskiej Brygady Obrony Terytorialnej (16 DBOT). Nowo zaprzysiężeni żołnierze rozpoczną...

Wyrok pozbawienia wolności oraz grzywna dla właściciela pałacu w Bożkowie

50 tys. zł i 8 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na dwa lata – taką karę zasądził sąd właścicielowi pałacu w Bożkowie za zniszczenie...

17 KOMENTARZE

  1. Przecież każdy z nas chce s8. Nasz dom budowany 3 lata temu też jest do wyburzenia i jeśli byłaby to najlepsza opcja to tak bardzo byśmy nie protestowali.Wciskają nam kłamstwa i to jest najgorsze!!!nagle 5 km dłuższa droga staję się tańsza o 700mln gdzie tunel to w tych warunkach max.200mln. Przecież zestawienia kosztów budowy tuneli i dróg są dostępne wszędzie jeśli ktoś jest zainteresowany proszę zobaczyć w Google. Mają w tym jakiś interes dlatego preferowali wariant a4 (gdzie nie trzeba burzyć domów aż do połączenia wariantów w Boguszynie)a nagle a2 (15 dodatkowych domów do zburzenia). Niestety możliwe jest też to że ktoś to robi abyśmy protestowali a następnie powiedzą że nie będą tego robić bo nie chcemy a tak naprawdę nie ma na drogę pieniędzy.Jak nie ma na to funduszy to prosimy o tunel mniej kosztowny,nie kolizyjny,wybrany przez społeczeństwo,funkcjonalniejszy wariant a4!!! Nikt nie jest głupi !jak ktoś zobaczy dokładne mapki i widzi koszta wiaduktów,rond,jednego km itp., interesuje się chociaż troszkę budową dróg, poszuka informacji w internecie to widzi że robią z nas idiotów! Dla tych,którzy piszą tylko aby coś napisać to radzę i bardzo proszę zapoznajcie się z mapami itd. Później proszę się wypowiadać na temat,o którym będziecie mieli chociaż troszkę pojęcia. Mapy są na dk8.pl .

  2. Do Iwona i Andrzeja
    Najlepszym rozwiązaniem było by ..o którym rozmawiam z parlamentarzystami i GDDKiA…skierowanie planowanej obwodnicy Złotego Stoku i drogi 46 z Kamienicy za Obwodnica Paczkowe na Przyłęk lub Laskówke i wpięcie w A4…… A tym samym ominięcie duźych gór w Mąkolnie i Laskach…

  3. Moim zdaniem rekomendowany przez GDDKiA jest najlepszy daje dodatkowe połączenie ze Złotego Stoku do Wrocławia i odciąża ruch tirów na łączniku w Jaszkowej na drodze DK46 gdzie kilka dni temu była wymiana nawierzchnia z tego powodu , tiry jeżdżą 24h na dobę.Prosimy o najlepszy wybór wariantu budowy obwodnicy , podjęta decyzja będzie miała wpływ na jakość życia przyszłych pokoleń.

  4. Według mnie wariant A2 jest najlepszy komunikacyjnie. Dla Kłodzka da dodatkową obwodnicę, a do Złotego Stoku przybliży ekspresówkę. Zyska też tranzyt DK46 miedzy Nysą, a Wałbrzychem.

  5. Ma rację Gigunia. We Włoszech „tunel goni tunel”. Dodatkowa atrakcja turystyczna. Nie chce mi się wierzyć, że nasze Państwo nie stać na 17 milionów na dwa, mam nadzieję, nie skomplikowane technicznie tunele. Toż to śmiechu warte, że tunel stał się problemem. Pozdrawiam Leszek Kumor

  6. Wariant A4 jest najbardziej logiczny. Po pierwsze nie ora obszaru cennego przyrodniczo jak Obryw Bardzki. W ogóle jak można było coś takiego proponować? Wariant A2 to droga na około jak obwodnica gór. Wariant A4 jest najprostszy a tunel? Polecam zobaczyć jak wyglądają drogi we Włoszech tam czasem są same tunele i estakady i jakoś się da. 600 metrowy tunel dla europejskiego kraju to nie powinien być problem. Naprawdę.

  7. Katastrofa. GDDKiA wybrała najgorszy, absurdalny wariant? Chcą nam zapewnić wycieczki krajoznawcze dookoła Gór Bardzkich? Wszyscy i tak pojadą najkrótszą i drogą przez Boguszyn i Bardo. Pieniądze wywalone w błoto. Jak macie budować bez sensu by tylko budować to dajcie sobie spokój. W dodatku hałas z S8 pójdzie na całe Kłodzko. I jak to najlepszy od 1000 lat rząd nie ma pieniędzy na marny tunelik?! Przecież minister Sasin jeszcze parę tygodni temu zapewniał że rząd ma nieograniczone środki. Ktoś tu kłamie. Poza tym budowa tego odcinka miałby się zacząć najwcześniej za 5 lat!

  8. Wariant A2, spowoduje, że kierowcy skracając drogę, rozjadą zabytkowe Bardo wersją A1. Co na to Władze Barda? Ciekawy jestem ich stanowiska. Po drugie wariant A2 będzie wiązać się z rozbiórkami domostw (trzeba mieć litość nad ludźmi), a estakady przy budynkach mieszkalnych – toż to jeden wielki horror. Powiem, że jest to nie ludzkie. PAMIĘTAJMY MAMY PRZECIEŻ WARIANT A4.

  9. Ciężko mi uwierzyć w to, jak nasz kraj działa. Czy w normalnym, cywilizowanym, demokratycznym państwie, jeden z wariantów budowy autostrady, przechodziłby przez prywatne działki, przez domy, nasze domy, domy Polaków, w których żyjemy? Czy w normalnym kraju są budowane estakady nad ludzkimi głowami? NIE. W normalnym kraju, rozwiniętym kraju, państwo liczy się z obywatelem. Tutaj, niestety, mimo iż za wersją A4 opowiedziało się prawie 1000 osób, trzykrotnie więcej niż za wersją A2, projektanci oraz rządy, liczą się nie ze zdaniem ludzi, ale najzwyczajniej w świecie chodzi o pieniądze. Co tam, że rodziny nie będą miały dachu nad głową, lub też będą mieszkać przy autostradzie. Najważniejsze to iść po najmniejszej linii oporu. Wszyscy z regionu, jak i nawet tiry, będą jeździć starą drogą, bo najzwyczajniej w świecie będzie to krótsza, i szybsza droga… rozwój gospodarczy na terenie Ziemii kłodzkiej ma większe szanse przy budowie wersji A2 niżeli A4? Na chłopski rozum, jakie to ma znaczenie, w sytuacji znikomej różnicy kilometrowej w stosunku do miejsc przeznaczonych pod budowę firm? Nawet 30km odległość między firmą a autostradą nie ma żadnego znaczenia! Natura 2000… nie ważne w jakim miejscu wybudowana będzie droga… zanieczyszczenie jest takie samo.
    Przykra sprawa, która psuje nastrój, która działa bardzo negatywnie na obywatela. Po prostu nie chce się żyć w takim kraju.
    Mieszkając w Niemczech, z myślą o powrocie, nie chce się wracać. Porównując w tym wypadku tylko i wyłącznie szacunek do obywatela, Polska ma go głęboko w nosie. Niestety.

    • W zachodnich krajach jest takie cos co sie nazywa ’eminent domain’. W twoim Deutchland 'lebensraum’:) Czyli panstwu wolno kupic nieruchomosci na sile zeby stworzyc projekt dla wszystkich ludzi, jak n.p. autostrade. Chcesz byc wysiedlony bo zazwyczaj na tym wlasciciele dobrze zarabiaja. Co do wariantow, ja bym wolal tunel przez Bardo. Owszem. Ale to kosztuje 700 mln zl. Zobacz przebieg A4 na google map widok ze satelity. Przecina ciach przez srodek lasu. Jesli dbamy o przyrode to jest nie do przyjecia. Zostaje wariant A2. Suma sumarum, jak sie jedzie 120kmh od/do Wroclawia, to te 4KM dodatkowe zajma ci 2 minuty.

    • Chopie a jeździć autem to chcesz
      Ale koło czyjeś chaty, nie koło twojej
      Wariant Jaszkowka Podzamek jest super. Taki typowy ” Polaczek” który bezustannie randapuje trawnik, zabija krety ,śmieci wozu do lasu itp.
      A dobro wspólne ma w du..e

    • Skoro jak sama mówisz mieszkasz poza granicami Polski to wydaje mi się bardzo nie na miejscu zabieranie przez Ciebie głosu w sprawie rozwoju naszego regionu. To mieszkańcy powinni zabierać głos. Mi akurat przypadł do gustu popierany przez GDDKiA wariant. Tworzy największą infrastrukturę ze wszystkich wariantów co będzie czynić te tereny bardziej atrakcyjnymi jeżeli chodzi o inwestycje zarówno pod budownictwo mieszkaniowe jak i powstawanie nowych firm (łatwość dojazdu do głównych magistrali). Przecież tak zyskujemy nową drogę , a stara będzie mniej obciążona , bezpieczniejsza i będzie służyła nam lokalnym mieszkańcom (Barda , Kłodzka i okolic). Zdaję sobie sprawę , że trzeba będzie wyburzyć kilkanaście budynków (ale chyba nie wszystkie są mieszkalne) poza tym Ci ludzie dostaną pieniądze za wykup (to nie są głodowe kwoty). Partykularny interes kilkudziesięciu osób ma wstrzymać inwestycję korzystną dla gminy/regionu. Argumenty Wójta , że droga będzie przebiegać przez Podzamek i hałas będzie przeszkadzał mieszkańcom są też dziwne , czyli jak droga by przebiegała przez Boguszyn , Jaszkową to byłoby OK , a przez Podzamek to źle.

      • Popieram Pana wypowiedź. To nie pierwsza inwestycja drogowa w której trzeba będzie burzyć domy. I niestety nie ostatnia. Nie da się pogodzić interesów wszystkich. Wybieranie innego wariantu to wybór innych domów do wyburzenia. Zawsze ktoś będzie pokrzywdzony. Jak nie wojciechowice to Boguszyn. Ale zyskają dziesiątki tysięcy osób jadących.

  10. A co z drogą wojewódzką .
    wjazdu do Bystrzycy kłodzkiej? Droga ta pamięta lata 70-80te.A chodnik
    naprzeciw szpitala bystrzyckiego jest w opłakanym stanie.
    Strasznie się prezentuje przy nowych drogach gminnych .
    Chodniki przy tej drodze są trasą pieszych .
    do 4ro gwiaztkowego hotelu „Castle ” ,
    młodzieży i dzieci,
    do szkoły muzycznej.
    A także do dwóch cmentarzy które mieszkańcy często odwiedzają.
    Poza tym jest szpeczacą wizytówką wjazdu do miasta Bystrzyca Kłodzka od strony Kłodzka. Najwyższy czas By ta droga doczekała się remontu i nowych chodników, jak przystało na 21wiek.
    Pozdrawiam.

  11. GŁÓWNY „argument”: BYLE BYŁO JAK NAJTANIEJ. Czyli NA ODWAL SIĘ, abyście cokolwiek mieli bośmy jako Rząd obiecali. Dorabianie argumentów za tym wariantem to MYDLENIE OCZU-BAJEROWANIE !

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.