-0.2 C
Kłodzko
sobota, 22 stycznia 2022
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Decyzja zapadła: droga ekspresowa S8 z Wrocławia do Kłodzka zostanie przedłużona do Boboszowa!

Trwające właśnie prace nad budową drogi ekspresowej S-8 z Magnic do Kłodzka mają zostać rozszerzone o odcinek z Kłodzka do Boboszowa. O tej decyzji poinformowano dzisiaj, w środę 10 sierpnia br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu.

Droga ekspresowa S-8 z Wrocławia nie będzie kończyć się w Kłodzku, ale ma zostać przedłużona o dodatkowe 45 kilometrów do granicy z Czechami w Boboszowie. W ramach opracowywanego właśnie Nowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030, projektowana właśnie m.in. droga ekspresowa S8 ma biec do granicy z Polski. Nie znamy na razie harmonogramu prac, a o tych planach poinformowali dzisiaj we wtorek 10 sierpnia br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu m.in dyrektor GDDKiA we Wrocławiu, Lidia Markowska i poseł Marcin Gwóźdź. Jak zapowiedziano na konferencji – budżet na budowę drogi ekspresowej z Wrocławia do Boboszowa został zwiększony o 2,5 mld złotych.

Przypomnijmy, o budowę drogi ekspresowej nie tylko do Kłodzka ale do Boboszowa od momentu, kiedy zapadła decyzja o budowie ekspresówki z Wrocławia apelował radny ze Stronia Śląskiego, Remigiusz Sławik – zobacz: Chcą przedłużenia drogi ekspresowej do Międzylesia, wspierany przez radnych powiatowych: Borysława Zatokę z Lądka-Zdroju i Jacka Hechta z Kłodzka.

Więcej informacji wkrótce.

WAŻNE TEMATY

43 covidowe zgony zaraportowane jednego dnia. Kłodzki szpital odpowiada: doszło do zaniedbania przez lekarzy

Dyrekcja szpitala w Kłodzku przyznaje, że doszło do zaniedbania lekarzy pracujących na oddziałach covidowych, którzy zajęci pracą przy pacjentach zapomnieli o...

Straż Miejska w Kłodzku dalej bez komendanta. Konkursu nie rozstrzygnięto

Ogłoszony przez Gminę Miejską Kłodzko konkurs na komendanta Straży Miejskiej nie został rozstrzygnięty. Burmistrz miasta do końca tygodnia podejmie decyzję o...

Placówka Straży Granicznej w Kłodzku z nowym samochodem. Zakup wsparły samorządy

Współpraca samorządów w powiecie kłodzkim sprawiła, że Powiat Kłodzki, Gmina Kłodzko, Gmina Miejska Kłodzko oraz Miasto Polanica-Zdrój wspólnie przekazały na Fundusz Wsparcia Nadodrzańskiego Oddziału...

Spotkanie Śnieżnickiego Klubu Biznesu w Lądku-Zdroju

W czwartek, 20 stycznia br. w sali konferencyjnej lądeckiego Inkubatora Przedsiębiorczości odbyło się kolejne spotkanie Śnieżnickiego Klubu Biznesu. Tym razem gospodarzem...

Ogólnopolski Kolędowy Konkurs Gitarowy po raz siódmy zagości w Bystrzycy Kłodzkiej

W najbliższą sobotę, 22 stycznia br. już po raz siódmy w Bystrzycy Kłodzkiej zagości Ogólnopolski Kolędowy Konkurs Gitarowy. Przesłuchania konkursowe, które odbywać się będą...

Zostań burmistrzem Stronia Śląskiego. Ciekawa licytacja dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Tradycyjnie jak co roku, burmistrz Stronia Śląskiego wystawia na licytację dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jeden dzień na stanowisku burmistrza. Osoba, która...

Ogłoszenie: do nabycia atrakcyjna nieruchomość gruntowa w Nowej Rudzie

Do nabycia atrakcyjna nieruchomość gruntowa położona w Nowej Rudzie przy ul. Słupieckiej o łącznej powierzchni 5,8444 ha. Teren niezabudowany, przeznaczany pod...

Budynek po byłej przychodni przy Zawiszy Czarnego w Kłodzku w końcu sprzedany?

Jak dowiedziała się nasza redakcja, po dwóch latach próby sprzedaży przez powiat kłodzki budynku po byłej przychodni w Kłodzku przy ul. Zawiszy...

Burmistrz Kłodzka z łopatą w ręku. Odśnieżał wejście do Twierdzy Kłodzko

W czwartek 20 stycznia br. w Kłodzku w ciągu kilku minut spadło kilkanaście centymetrów śniegu. Intensywna śnieżyca spowodowała, że służby miejskie mają...

„Jubilat” w Lądku-Zdroju do remontu. Samorząd województwa przeznaczy na to blisko 9 mln zł

Blisko 9 mln zł przeznaczy w tym roku samorząd województwa dolnośląskiego na remont Szpitala Uzdrowiskowego „Jubilat” w Lądku-Zdroju. Przeprowadzona zostanie termomodernizacja, remont bazy hotelowej...

Polbus uruchamia weekendowe autobusy pomiędzy Wrocławiem a Stroniem i Sienną

Od najbliższej soboty, 22 stycznia br. wrocławski Polbus PKS uruchamia weekendowe połączenia autobusowe pomiędzy Wrocławiem a Stroniem Śląskim i Sienną. Kursy będą realizowane do...

Burza wokół spotkania samorządowców z regionu wałbrzyskiego w Warszawie. Nie wszyscy dostali zaproszenie

W poniedziałek, 17 stycznia, na zaproszenie szefa kancelarii premiera Michała Dworczyka i posła z okręgu wałbrzyskiego, w Warszawie odbyło się spotkanie samorządowców w regionu...

Zarząd powiatu kłodzkiego odwołał dyrektora Zespołu Szkół Technicznych w Kłodzku

Jak dowiedziała się nasza redakcja, zarząd powiatu kłodzkiego podjął dzisiaj, w środę 19 stycznia br. uchwałę o odwołaniu dyrektora Zespołu Szkół Technicznych,...

17 KOMENTARZE

  1. Puścić po trasie S8 największy spychacz świata japońskiej firmy Komatsu D575A-3SD i za nim prawnicy oceniający odszkodowania dla właścicieli terenu. Inaczej nigdy nie zrealizuje się tej trasy szybkiego ruchu bo są różne interesy , żeby przez ich teren przebiegała. Zależy im na wysokich odszkodowaniach.

  2. Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej – z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.

    https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

  3. Zarówno realizacja drogi S-8 z Wrocławia w kierunku Boboszowa i Wiednia jest konieczna jak również budowa S-46 od Opola przez , Nysę , Kłodzko do Kudowy i Pragi.

  4. Autostrady do granicy z Polską w kierunku Trutnova i Lubawki Czesi też nie planowali . Gdy Polacy podjęli decyzję o budowie S-3 wtedy Czesi zmienili plany i D-11 skierowali w kierunku granicy z Polską .

    • Czesi chcą skorzystać z każdej możliwości dotarcia do Bałtyku. To oni są zwolennikami połączenia i realizacji kanału Dunaj – Odra – Łaba.
      https://wody.gov.pl/aktualnosci/1337-polsko-czeskie-rozmowy-na-zbiorniku-raciborz-dolny-o-transgranicznym-projekcie-dunaj-odra-laba

      To Czesi chcą tunelu pod śnieżką do Karpacza :Tunel to zresztą część projektu Upa Express 2020, który łączyłby Karpacz, Pec, Szpindlerowy młyn oraz Svobodę pod Upą. Już dziś trwają zresztą pracę nad pierwszym etapem projektu, trasą Svoboda-Pec. http://hotelatlas.com.pl/2020/05/26/czy-pec-i-karpacz-polaczy-tunel/

      To Czesi chcą połączeń kolejowych do Gdyni przez Wrocław : https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27353636,czesi-chca-jezdzic-nad-baltyk-pociagiem-polaczenie-z-pragi.html
      Bardzo są zainteresowani realizacją projektu CPK w ramach Grupy Wyszehradzkiej

      Tak więc , nie fakenus-ujcie o niechęci Czechów do korzystania z naszych dróg kołowych.

    • W latach 70-tych XX wieku miała to być autostrada A3, zabiegali o nią Norwegowie, Grecy. Tak samo zabiegano o modernizację drogi kolejowej Szczecin – Śląsk oraz żeglugi na Odrze. Decydowały one o istnieniu zespołu Szczecin-Świnoujście, oraz łączności południa Europy z północą. Trasa S3 pozwoli na rozwój gospodarczy południa Dolnego Śląska. Czesi już się cieszą, że łatwiejszy będą mieli dostęp do Bałtyku
      Po zmianach ustrojowych w 1989 r. Polska zaakceptowała ogólny plan „transeuropejskiego systemu transportu”, opierający się na czterech korytarzach łączących Europę Zachodnią z ze wschodnią częścią kontynentu. Uwzględniający to pierwszy program budowy autostrad został przyjęty w 1993 r. Zgodnie z nim miał powstać trasy: A1, z północy na południe kraju (z Gdańska przez Łódź do Czech), A2- wschód-zachód (ze Świecka przez Poznań, Warszawę do Terespola), A3 (Szczecin przez Zieloną Górę do Lubawki)

  5. I będzie się droga kończyła przy byłej strażnicy na granicy Państwa, bo Czesi po swojej stronie w najbliższym dziesięcioleciu nie mają w tej kwestii niczego w planach. I w ogóle są najnowszymi doniesieniami po naszej stronie mocno zdziwieni. No ale Czesi generalnie są z natury zdziwieni, to już inna sprawa.

  6. Jakże się cieszę, bo sam o to walczyłem na wszelkich forach, decyzjach, opiniach.
    Ten odcinek do Boboszowa umożliwi rozwój gospodarczy tego rejonu, turystykę. To jest piękny rejon i czas najwyższy otworzyć dla chętnych zainwestowania.
    Sam Gołębiewski przed Karpaczem rozważał chęć budowania tutaj swojego hotelu, ale kiepski układ komunikacyjny – drogą śmierci DW8 do Kłodzka nie będzie chciał jechać turysta .
    Dlatego zbudował w Karpaczu, ale jak powstanie S8 do Boboszowa, to przed uruchomieniem, będzie realizował swój kolejny hotel, bo to jest dobra inwestycja.
    Ceny działek w Kotlinie Kłodzkiej podskoczą , będą suche zbiorniki p.powodziowe, elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach.
    Wszystko będzie się dobrze układało.
    Od Dusznik niedaleko będzie do D11 i S3 , więc nie ma sensu „dublować” skoro Czesi też chcą skomunikowania z S8 w Boboszowie.

  7. Jakże się cieszę, bo sam o to walczyłem na wszelkich forach, decyzjach, opiniach.
    Ten odcinek do Boboszowa umożliwi rozwój gospodarczy tego rejonu, turystykę. To jest piękny rejon i czas najwyższy otworzyć dla chętnych zainwestowania.
    Sam Gołębiewski przed Karpaczem rozważał chęć budowania tutaj swojego hotelu, ale kiepski układ komunikacyjny – drogą śmierci DW8 do Kłodzka nie będzie chciał jechać turysta .
    Dlatego zbudował w Karpaczu, ale jak powstanie S8 do Boboszowa, to przed uruchomieniem, będzie realizował swój kolejny hotel, bo to jest dobra inwestycja.
    Ceny działek w Kotlinie Kłodzkiej podskoczą , będą suche zbiorniki p.powodziowe, elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach.
    Wszystko będzie się dobrze układało.
    Od Dusznik niedaleko będzie do D11 i S3 , więc nie ma sensu „dublować” skoro Czesi też chcą skomunikowania z S8 w Boboszowie.

    https://youtu.be/pxRBNv4Thsk  

    • W tym właśnie rzecz, że Czesi na chwilę obecną nie chcą, przynajmniej do roku 2030 nie mają nic takiego w planach.

      Na české straně by rychlostní silnice skončila na silnici I. třídy I/43 v Dolní Lipce, kde dosud stát o žádném zkapacitnění neuvažuje.

      Poláci již staví rychlostní silnici S3 z Bolkówa do Lubawky na českou hranici. V červenci se již stavba dostala na české hranice. Hotovo má být v roce 2023, zatímco na české straně nejvíce v roce 2025.

      Rychlostní silnice S3 se má v budoucnu napojit na dálnici D11. V Česku tak nastane situace, kdy provoz z kapacitní silnice v Polsku skončí na silnici I. třídy.

      https://zdopravy.cz/polaci-chystaji-treti-ctyrpruh-na-ceske-hranice-rychlostni-silnice-s8-povede-kladskem-88907/

      • Niestety odstają a byli wzorem dyscypliny austriackiej .
        Jsme ostudou Evropy, všude se rychlostní komunikace staví rychleji, dokonce v Rumunsku, kterému se Češi tak rádi smáli kvůli stavu místních komunikací.
        Překvapí, možná i zahanbí, že i v Senegalu v západní Africe je tempo výstavby o dost vražednější. Dálnici spojují letoviska na březích Atlantiku a metropoli Dakar, o dost více než pár kilometrů „slavnostně otevřených“ na D3 stihli místní v součinnosti se zahraničními firmami za čtyři roky. Za tu dobu postavili i nové letiště, které ulevilo tomu dakarskému. O tom by se našim politikům mohlo jenom zdát.

        Stejně mizerná je i situace na železnici. Už teď okolní dopravci řeší, že je a bude lepší Česko objíždět než se pořád „kodrcat“ po našich „neustále modernizovaných kolejích“.

        https://www.expres.cz/zpravy/cesko-polsko-rakousko-nemecko-dalnice-stavba-zpozdeni-hranice-doprava.A210814_102640_dx-zpravy_vlt

  8. To jakaś farsa kto na to dał zgodę. Do Boboszowa musze zobaczyć plany . Oj będzie o czym pisać przy kolejnych wyborach s8 do Boboszowa co za cyrk .

  9. SUPER. Droga w standardzie S ożywi gospodarczo całą ziemię kłodzką. Juź Niemcy rozpoczęli budowę AUTOSTRADY z Wrocławia do Wiednia, lecz wojna przerwała jej realizacji.

    • Ludzie ktorzy sie kieruja gospodarka nie kieruja sie w nasze rejony. Byles kiedys po drugiej stronie granicy w srodku nocy, jak leje? Tam jest labyrynt malych miasteczek polaczone pajeczyna malych drog serpetyn. To co na mapie wyglada jak 20 minut moze zajac 2 godziny by przejechac i zbladzisz 60km z drogi jak nic. Jak ta cala autostrada sie w Boboszowie skonczy i Czesi sie nie zgodza na ciag dalszy to bedzie katastrofa. Juz mowili ze nie chca ten wariant i sie na to nie zgadzaja. Ich boli Klodzko bo to mialo byc miasto ich po wojnie. Tu byly tajne tereny i podziemia i Stalin nie ufal Czechow z tym to dal Polakom. Tu jest pies pogrzebany i dlatego nie beda Czesi z nami nad tym wspolpracowac.

Comments are closed.