W piątek, 12 maja br. w Łagiewnikach minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk podpisał dokument, dzięki któremu możliwe będzie ogłoszenie przetargów na budowę pierwszych odcinków drogi ekspresowej S8. W najbliższych dniach ma zostać rozpisany przetarg na wybudowanie w formule „Zaprojektuj-Wybuduj” 32-kilometrowego odcinka Wrocław-Łagiewniki.
Podpisanie dokumentu, który zapewnia finansowanie inwestycji na odcinku od Wrocławia do Barda, odbyło się w Łagiewnikach na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej. Obecni byli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, parlamentarzyści z okręgu wałbrzyskiego z PiS: Michał Dworczyk, Marcin Gwóźdź, Aleksander Szwed, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu Lidia Markowska. W najbliższych dniach zostaną ogłoszone przetargi na 32-kilometrowy odcinek od Wrocławia Do Łagiewnik. Jak poinformowała Dyrektor GDDKiA we Wrocławiu, wybranych będzie trzech wykonawców na ten odcinek. Jak zapewnił z kolei Michał Dworczyk, w następnym etapie przetargi ogłoszone zostaną na kolejne odcinki S-8. GDDKiA ma już decyzje środowiskowe na cały odcinek S8do Barda.
Przypomnijmy, w 2018 roku pre ier Mateusz Morawiecki ogłosił, że DK-8 na odcinku Wrocław-Kłodzko nie będzie przebudowana, ale zostanie wybudowana droga ekspresowa. Od tego czasu trwają prace przygotowawcze do tej inwestycji. Całą inwestycja podzielona została na trzy odcinki: Wrocław Magnice-Łagiewniki, Łagiewniki-Ząbkowice Śląskie i Ząbkowice Sląskie-Kłodzko (tutaj mamy dwa pododcinki: z Ząbkowic do Barda i z Barda do Kłodzka). W kolejnych latach wpisano do planu także budowę S8 do Boboszowa. jak zapewnił Michał Dworczyk, zabezpieczono na to ponad 9 mld zł.
Możliwe, ma zostać… Sranie w banie przed wyborami. A ekspresówki jak nie było tak nie ma… Wstyd panowie z PiS
Wstyd panowie z PO
Celowo GDDKiA przeciąga sprawę -odkłada na potem odcinek między Bardem i Kłodzkiem by
nie budować tunelu i wydłużyć drogę między Bardem i Kłodzkiem z dotychczasowych 9 km. , do 20 km , bo dla nich liczą się tylko koszty nic więcej. Niby przebieg obwodnicy Złotego Stoku ma na to wpływ , zwykle mydlenie oczu. Czyli droga drugorzędna DK46 ma decydować o tym , czy droga S- 8 o pierwszorzędnym znaczeniu poprowadzona będzie przez TUNEL.
PO mówiło : NIE DA SIĘ. Miała być tylko przebudowana , a będzie dzięki PiS S-8.
Od czasów pierwszej obietnicy złożonej przez Morawieckiego, temat S8 powinien być dawno zamknięty, a tu mija wiele lat i dopiera zgoda na przetarg. Pozujący do zdjęcia wstydu nie mają albo pamięć krótką. A już uzgodniona wersja z tunelem czy bez?! Kompromitacja a nie sukces!