W ramach realizacji programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Bystrzyca Kłodzka zostanie usuniętych ponad 28 ton produktów zawierających ten niebezpieczny dla zdrowia materiał.
Na demontaż i utylizację azbestu w tym roku gmina uzyskała dofinansowanie w kwocie 19 964zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu – pozwoli na to na usunięcie odpadów zawierających azbest z 14 nieruchomości położonych na terenie gminy. Wykonawca zadania, który będzie odbierał odpady azbestowe z nieruchomości położonych na terenie gminy, został wyłoniony w drodze zapytania ofertowego.
Azbest jest materiałem, który powszechnie używany był w przeszłości w budownictwie – m.in. do wykonywania pokryć dachowych. Okazało się jednak, że może on powodować pylicę, a nawet chorobę nowotworową, gdyż z biegiem lat płyty ulegają korozji, a włókna, które dostają się do organizmu człowieka stają się źródłem chorób. Dlatego też wyroby zawierające azbest są sukcesywnie usuwane i utylizowane, m.in. w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”.
red. (inf. Gmina Bystrzyca Kłodzka, fot. ilustracyjne: wikimedia.org)