Od 14 września br. w gminie Bystrzyca Kłodzka ruszy otwarty transport publiczny, który zapewni dojazdy mieszkańcom z obszarów wiejskich do Bystrzycy. Na ten cel gmina zabezpieczyła w budżecie 1,2 mln zł. Gminny transport obsługiwać będzie powiatowy przewoźnik PKS w Kłodzku S.A.
Do uruchomienia publicznej komunikacji autobusowej gmina przygotowywała się już od kilku miesięcy. Biorąc pod uwagę, że jest jedną z największych powierzchniowo gmin w powiecie kłodzkim i czwartą na Dolnym Śląsku, koszty nie są małe, bo oszacowano je na 1,2 mln zł, które już zabezpieczono w budżecie miasta. Gmina skorzysta w tym zadaniu z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, za pośrednictwem którego wojewoda dopłaci 3 zł do wozokilometra oraz z dopłat do biletów ulgowych z Urzędu Marszałkowskiego. – Komunikacja zostanie uruchomiona 14 września 2022 r., bo wtedy możemy podpisać umowę z przewoźnikiem. Połączyliśmy dwa rodzaje usług w tym jednym zakresie publicznego transportu zbiorowego tj. dowóz dzieci do szkół, jako ten obligatoryjny i otwarty dla mieszkańców. Transport przede wszystkim umożliwi dotarcie dzieciom do szkół, a w drugim zakresie połączy obszary wiejskie z miastem Bystrzyca – mówi Beata Hucaluk, zastępca burmistrza Bystrzycy Kłodzkiej.
Zaplanowano uruchomienie 8 linii autobusowych, w ramach których będzie odbywać się 30 kursów tam i z powrotem – łącznie 60 obrotów. Do ogłoszonego przez gminę przetargu przystąpiły dwie firmy z Kłodzka: Ricardo i PKS Kłodzko. – W wyniku analizy dokumentów warunki spełnił kłodzki PKS. Umowę podejmujemy 14 września i jednocześnie tego samego dnia rusza transport. Transport zabezpieczyliśmy także między 1 a 13 września, do którego wyjdziemy przetargiem zamkniętym dla firm. To bardzo ważne dla nas, aby umożliwić dzieciom dotarcie do szkół, ale ważne jest też to, aby skomunikować obszary wiejskie z miastem Bystrzyca – informuje B. Hucaluk.
Łącznie autobusy będą dojeżdżać do 92 przystanków, a wśród czterech nowych będą funkcjonować przystanki w Marianówce, w Spalonej zjazd, Spalonej PTTK Jagodna i Zabłociu. Zaplanowane połączenia (tam i z powrotem):
Bystrzyca Kłodzka- Wilkanów-Międzygórze;
Bystrzyca Kłodzka – Długopole Zdrój – Ponikwa – Poręba;
Bystrzyca Kłodzka – Szklarka – Stara Łomnica – Starkówek;
Bystrzyca Kłodzka – Stara Bystrzyca – Nowa Bystrzyca – Wójtowice – Spalona – Lasówka;
Bystrzyca Kłodzka – Pławnica – Marianówka – Idzików – Kamienna;
Bystrzyca Kłodzka – Stary Waliszów – Nowy Waliszów;
Bystrzyca Kłodzka – Zabłocie – Mielnik – Gorzanów;
Bystrzyca Kłodzka – Wyszki.
ms
30 kursów tam i z powrotem na 8 linii, a więc średnio niecałe 4 pary połączeń na linię. Szału nie ma, ale grunt, że coś będzie. Trzeba jeszcze liczyć, że w warunkach przetargu wzięto pod uwagę takie istotne kwestie, jak np. chociaż część połączeń obsługiwana pojazdami niskopodłogowymi. Druga sprawa, czy takie połączenia będą również w weekend? Bądź co bądź to są regiony turystyczne, więc taka opcja jest uzasadniona. W każdym razie brawo, że coś w tej sprawie ruszyło. W mojej gminie pani wójt dalej jakoś jest przeciwna komunikacji gminnej.
Są w Kłodzku również portale które blokują , cenzurują wypowiedzi nie po myśli burmistrza tego miasta. Jak widać tak pojmują „wolność” wypowiedzi. Cenzura nie jest im obca.
Cenzura 2.0 #cenzura2.0
SUPER