50 milionów euro zainwestuje spółka Capchem Poland w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej „INVEST-PARK”. Zakład związany z produkcją elektrolitu do baterii litowo-jonowych wykorzystywanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych zostanie otwarty w Śremie, w województwie wielkopolskim.
Capchem Poland należy do grupy Shenzhen Capchem Technology specjalizującej się w działalności badawczo-rozwojowej oraz produkcji produktów chemicznych wykorzystywanych w branży elektronicznej. Odbiorcami chińskiego koncernu są m.in. firmy Apple i Samsung oraz takie motoryzacyjne marki jak: Porsche, Volkswagen czy BMW.
Zakład w Śremie zajmie się produkcją elektrolitu znajdującego się w bateriach pojazdów elektrycznych. Na ten cel zostaną zaadoptowane byłe zakłady koncernu BASF, które firma Capchem kupiła od niemieckiego potentata chemicznego. Koszt przebudowy, wyposażenia i uruchomienia produkcji wyniesie 50 mln euro, a w zakładzie znajdzie zatrudnienie około 60 osób. Inwestycja uzupełni łańcuch produkcji samochodów elektrycznych w Polsce, zgodnie z założeniami Planu Rozwoju Elektromobilności, opracowanego przez Ministerstwo Energii. Elektrolit produkowany w Wielkopolsce trafi przede wszystkim do firm LG Chem, Northvolt, Tesla oraz innych producentów baterii litowo-jonowych.
– Decyzja o zlokalizowaniu zakładu w Śremie miała związek z możliwością wykorzystania już istniejących zabudowań. Fabryka zostanie wyposażona w nowoczesne systemy produkcyjne zapewniające odpowiednią jakość, bezpieczeństwo oraz dbałość o środowisko – podkreśla Peter Ma, członek zarządu Capchem Poland. – Ważnym powodem naszej decyzji był też fakt, że Śrem to miejsce, w którym sektor chemiczny rozwija się od lat, dzięki czemu możemy liczyć na dostępność odpowiednio wykwalifikowanej kadry – dodaje.
Capchem poszukiwać będzie pracowników na stanowiska laboratoryjne, produkcji, utrzymania ruchu, obsługi magazynu oraz administracyjne, w tym m.in. menadżerów HR, BHP, logistyki i finansów. Zapowiada także projekty ważne dla lokalnej społeczności, w tym wsparcie sportu, edukacji oraz akcji dobroczynnych. Planowane uruchomienie zakładu wyznaczono na pierwszą połowę 2022 roku.
W ostatnich latach na inwestycje związane z elektrycznymi i hybrydowymi jednostkami napędowymi w Wałbrzyskiej Strefie zdecydowały się między innymi: koncern Daimler i Toyota oraz motoryzacyjni poddostawcy, jak Umicore, Mitsui High-Tec czy LS EV.
– Wałbrzyska strefa staje się kołem zamachowym polskiej elektromobilności. Inwestycja Capchem to kolejny dowód na przemiany w sektorze motoryzacyjnym podążającym w stronę nowoczesnych technologii i standardów przemysłu 4.0 – mówi Artur Siennicki, prezes zarządu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”.
Capchem to światowy lider w wytwarzaniu elektronicznych produktów chemicznych i jeden z wiodących dostawców w branży elektromobilnej. Firma powstała 25 lat temu w Shenzhen, zagłębiu innowacji nazywanym chińską Doliną Krzemową. Dziś, w 18 placówkach na całym świecie – w tym 13 zakładach produkcyjnych, zatrudnia ponad 2 tys. pracowników. Przychody spółki ze sprzedaży sięgają 500 milionów dolarów, zaś wartość rynkowa na koniec 2020 r. to 5,5 miliarda dolarów. Baterie litowo-jonowe z elektrolitem produkowanym przez Capchem można znaleźć w takich urządzeniach, jak np. telefony komórkowe i komputery Apple, elektronarzędzia Bosch, samochody elektryczne Porsche i Tesli, aparaty słuchowe Varta czy rozruszniki serca marki Meditronic.
(inf. WSSE)
NIE KAŻDY CHCE BYĆ KELNEREM lub RECEPCJONISTĄ , dlatego mieszkańcy Kłodzka i powiatu wyjeżdżają nawet do pracy do pobliskiego Dzierżoniowa gdzie powstało wiele zakładów w tamtejszej strefie ekonomicznej !!!
Te prace sa dobre dla politykow i dla rzadu. Wejdzie ci znana szanowana zagraniczna firma. Ma juz klientow na towar. Zatrudni wiele ludzi. Placa podatki. Ludzie maja prace. Jest tylko jedno ale. Czemu tu a nie gdzie indziej buduja fabryke lub hurtownie? Bo my jestesmy w EU i robimy za wiele taniej niz w Zachodniej Europie. Cena posilku w restauracji lub noclegu w Ziemi Klodzkiej i na zachodzie sie duzo nie rozni. Jakis maly prywaciarz tu zarabia calkiem nie zle i na poziomie na turystyce. Amazon we Wroclawiu oglasza ze placi 20zl/godzine. W Holandji 70. Jak skoncza S8 gratuluje. Bedziemy robic za wiele taniej niz we Wroclawiu.
CO TEN ARTYKUŁ MA NA CELU ??? CHYBA WYDRENOWAĆ JESZCZE BARDZIEJ Kłodzko i ZDOPINGOWAĆ MŁODYCH MIESZKAŃCÓW Kłodzka do OPUSZCZANIA miasta , bo w Kłodzkiej PODSTREFIE OD WIELU LAT NIE POWSTAŁ ŻADEN ZAKŁAD PRACY choć są jeszcze WOLNE tereny między ul. Objazdową , ul. Piłsudskiego i ul.Zajęczą ( w sąsiedztwie FABRYKI MEBLI) KTÓRE ZARASTAJĄ KRZAKAMI. W pobliskim DZIERŻONIOWIE tamtejsza podstrefa wypełniona jest po brzegi i burmistrz stara się o powiększenie jej o nowe tereny. A w Kłodzku – BRYNDZA z NĘDZĄ. Takich niestety mamy w Kłodzku GOSPODARZY , którzy czekają na MANNĘ z NIEBA, a STRACONEGO CZASU nie da się nadrobić.
Ktos kto chce pracowac za psie grosze w duzej hurtowni lub fabryce dla zachodniej firmy przenosi sie do Wroclawia. Nasz rejon sie bardziej nadaje na turystyke. Powinnismy sie bardziej przejmowac lasami i wywalic nadlesnictwo i powstrzymac dalsza trase A8 dla TIR-ow i pracownikow za granica. Z innej beczki Shenzhen to Chinska firma. Cos zlego powiesz o Xi lub Kim i ciao amigo. Teraz wszystkie komorki podsluchuja co mowisz piszesz i myslisz z pomoca AI.