Lądek-Zdrój to pierwsza gmina w powiecie kłodzkim, która dołączyła do dedykowanego społeczności lokalnej serwisu NaprawmyTo.pl. Idea jego funkcjonowania jest prosta – ma usprawnić codzienną komunikację między mieszkańcami a urzędnikami odpowiedzialnymi za określone obszary funkcjonowania gminy.
Jak przekonują lądeccy urzędnicy, NaprawmyTo.pl to proste narzędzie, dzięki któremu kilku krokach każdy mieszkaniec gminy może przesłać zgłoszenie na temat np. zepsutej latarni, nierównego chodnika czy nielegalnego wysypiska śmieci w jego okolicy do odpowiedniej komórki w samorządzie. Co więcej, dzięki aplikacji na bieżąco wysyłane są na maile użytkowników powiadomienia o postępie w sprawie – o tym, kto się nią zajmuje i na jakim etapie jest jej rozwiązanie.
Obsługa NaprawmyTo.pl ma zajmować kilka sekund: wskazanie lokalizacji alertu, dodanie zdjęcia i kategorii sprawy. W chwili wysłania alertu wiadomość dociera do obsługujących system urzędników.
Funkcjonowanie serwisu jest podobne do policyjnej Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, przy czym idea jest szersza, bo w serwisie NaprawmyTo.pl chodzi nie tylko o naprawę bieżących problemów – jest także narzędziem dającym obywatelom możliwość współdecydowania o mieście. Każdy mieszkaniec może wprowadzić dowolny pomysł na zmianę otoczenia – to daje nam możliwość dyskutowania o rozwoju miasta i jego kierunku.
red.