Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu wydała decyzję środowiskową dla budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław – Kłodzko dla odcinka pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Bardem. Zaakceptowano wariant rekomendowany przez GDDKiA.
Wariant WPR4-B4, rekomendowany przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad we Wrocławiu, uzyskał 13 października br. decyzję środowiskową. To już druga wydana decyzja środowiskowa dla budowy S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem. W sierpniu tego roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję dla odcinka Wrocław-Łagiewniki.
Wariant B4 przebiega w okolicach Bobolic, omija Ząbkowice od strony wschodniej w okolicy Jaworka i kończy się w Bardzie, w okolicy zjazdu z DK-8 do Potworowa:
Przypomnijmy, odcinek pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Kłodzkiem, został podzielony na dwa pododcinki: Ząbkowice-Bardo i Bardo-Kłodzko. Dla pierwszego pododcinka została już wydana decyzja środowiskowa, dla drugiego nie złożono jeszcze dokumentów do RDOŚ – jak tłumaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, urzędnicy czekają na projekt obwodnicy Złotego Stoku i możliwość włączenia jej do drogi ekspresowej. Rekomendowanym przebiegiem jest wariant A2, oprotestowany przez mieszkańców gminy Kłodzko.
Realizacja całej inwestycji planowana jest na lata 2023-2027.
red.
Krótki , bo zaledwie 9 km. WARIANT A-4 między Bardem i Kłodzkiem przez TUNEL nie będzie wymagał skomplikowanych i długich oczekiwań na decyzje środowiskowe. 99 % argumentów przemawia za wariantem A-4, przez TUNEL.
Jest dużo czasu na wybranie krótkiego odcinka S-8 między Bardem i Kłodzkiem przez TUNEL. Budowa i tak rozpocznie się dopiero za KILKA LAT, a nie za rok , ani za dwa lata. NIE BIJ PIANY „romano” na własny użytek.
Naucz się czytać. Mowa jest o okresie oczekiwania na decyzje i dokumentacje, a nie o rozpoczęciu budowy.
No. A z naszym odcinkiem będziemy się bujać dwa lata czekając na samą decyzję przez jakieś bzdurne Złote Stoki, gdzie jeszcze żadnej dokumentacji nie mają i dopiero się zastanawiają czy obwodnicę chcą, czy nie chcą, którędy chcą i tak dalej. Była prosta koncepcja, że S8 dojdzie do Kłodzka i dalej 2+1 do Kudowy, czyli najbardziej optymalny wariant. To teraz się wymyśla jakieś Złote Stoki, Boboszowy i tylko wszystko się wstrzymuje w czasie. Efekt będzie taki, że się impreza skończy w Bardzie, albo sobie dadzą w ogóle spokój z odcinkiem A, dopóki się sprawa nie wyjaśni. A wiadomo że z Boboszowem się wyjaśni po wyborach, kiedy wyrzucą te głupoty do kosza. A czekanie dwa lata z decyzjami aż się Złoty Stok upora z dokumentacją to też bezsens. Uzależnianie przebiegu S8 od kwestii obwodnicy Złotego Stoku i kierowanie tamtędy ruchu to bezsens kolejny, nie mówiąc o kilometrach, które się nadkłada.
Wariant A2 nie jest oprotestowany przez wszystki mieszkańców.