Wariant Północny planowanej do budowy obwodnicy Szalejowa Górnego został zarekomendowany do realizacji przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Do końca marca tego roku GDDKiA planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowych.
Dyskusja na temat przebiegu obwodnicy skupiała się tak naprawdę na dwóch wariantach: W1 Północnym i W2 Środkowym. O ile wariant W2 przebiega wzdłuż projektowanej już kilka dekad temu obwodnicy wsi i jest zgodny z miejscowym planem zagospodarowania, to jednak większość mieszkańców po dwóch spotkaniach konsultacyjnych wskazali W1, jako najbardziej preferowany.
Jak informuje GDDKiA we Wrocławiu, proponowana w tym wariancie trasa ma długość ok. 3,2 km. Rozpoczyna się od ronda projektowanego w ramach równolegle prowadzonych prac dokumentacyjnych dla rozbudowy DK8 na odcinku Szczytna – Kłodzko i kończy również rondem. Przez pierwsze 400 m projektowana obwodnica prowadzona jest polami uprawnymi, by następnie przejść estakadą nad doliną rzeki Cichej oraz drogą powiatową w kierunku Wolan (nr 3304D). Ze względu na znaczną głębokość i rozpiętość doliny, trasa prowadzona będzie obiektem o dł. ok 170 m. Korytarz obwodnicy został zaprojektowany tak, aby ominąć zabudowania mieszkalne. Następnie obwodnica Szalejowa krzyżuje się z drogą powiatową w kierunku Kamieńca (nr 3239D), dalej prowadzona jest polami uprawnymi i łączy się z odcinkiem DK8 Szczytna – Kłodzko. Realizacja wariantu W1B wiązać się będzie z wyburzeniem dwóch budynków gospodarczych.
Przebieg obwodnicy Szalejowa Górnego był dwukrotnie konsultowany z mieszkańcami wsi – we wrześniu 2022 r. i czerwcu 2023 r.. Według nadesłanych do GDDKiA ankiet po pierwszym spotkaniu, mieszkańcy określili wariant W1 jako najbardziej korzystny, który w minimalnym stopniu ingeruje w tereny zabudowy miasta, biegnie po działkach rolnych, które nie mają szczególnych walorów przyrodniczych, przebiega z dala od zabudowań i umożliwia przyszły rozwój wsi. Według mieszkańców ten wariant poprawi jakość ich życia odsuwając ruch tranzytowy od zabudowań. Za tym wariantem wskazywano w 53 ankietach oraz w 2 pismach. Do projektantów wpłynęły także listy popierające wariant 1, a sprzeciwiające się wariantowi 2 podpisane przez 58 osób.
GDDKiA informuje, że w pierwszym kwartale 2024 r. planuje złożyć wniosek o wydanie DŚU. Po jej otrzymaniu przeprowadzone zostaną szczegółowe badania geologiczne i opracowana zostanie dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj.
(Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad)
Zobacz też:
Droga S-8 przez TUNEL do Kłodzka staje się faktem
Po zmianie rządów w Polsce GDDKiA przestała być już tubą byłej władzy i będzie podchodziła do budowy dróg w Polsce nie politycznie. Dlatego droga S-8 do Kłodzka poprowadzi przez tunel a autostrada A-4 pod Wrocławiem w nowym śladzie , a nie przebudowywanym starym odcinkiem jak zakładali.
W przyszłości ta obwodnica będzie fragmentem drogi nr. 46 w kierunku Kudowy i Pragi , a droga S-8 poprowadzona przez TUNEL w kierunku Boboszowa i dalej do Wiednia i na południe Europy.
Przez pole rzepaku za strażnicą w Dolní Lipce.
Po rozmowach ze stroną czeską dojdzie do uzgodnień w sprawie budowy drogi „S” -szybkiego ruchu w tym śladzie.
No. Siądą przy piwie i uzgodnią. Za 20 lat, bo na tyle mają opracowane obecne założenia, w których nic o tym nie ma.2
Zalecane byłoby by droga prowadziła do strefy ekonomicznej – wtedy będzie miała najwięcej sensu!
Powyższy wpis to wpis palanta piszącego bzdury i na dodatek podpisujący się nie swoim nickiem
Poniższy również.
„Zmotywowany” plecie bez sensu
U ciebie jak u Kaczyńskiego. Wszystko co nie po myśli, albo inne zdanie – to oczywiście bez sensu. Nihil novi.
Wielokropek.. .. nie nadąża za rzeczywistością. Jak widać pojęcia nie ma że nowy Wiceminister Infrastruktury jest za wariantem drogi S-8 przez tunel. Pokazuje to że zatrzymał się na innym etapie..
E tam, zmieni zdanie jak zobaczy wyliczenia. Nikt nie będzie wyrzucał kasy, jeśli podobny efekt może być zrobiony dwa razy taniej.
Trojan. Spokojnie. Oddychaj. Żadnego tunelu nie będzie – dróg nie buduje się na chłopski rozum. Cywilizacja opiera się na rozwoju, na zaufaniu do autorytetów. Dróg nie buduje się wg. wskazań palcem po mapie.
GDDKiA przyjęła wariant najkorzystniejszy , rekomendowany przez GMINĘ KŁODZKĄ. Teraz tak samo powinna podejść do budowy S-8 między Bardem i Kłodzkiem – w wariancie przez TUNEL bo niezbite są argumenty MIESZKAŃCÓW KŁODZKIEJ GMINY. Bez tracenia czasu na pozorowane działania chcące przeforsować najgorszy – byle najtańszy wariant. Mieszkający i żyjący tu od urodzenia , mają większe rozeznanie niż ci którzy są we Wrocławiu czy Warszawie i bazują na mapkach a nie argumentach przemawiających za TUNELEM.
We Wrocławiu są uczeni ludzie a tubylcy mają ich słuchać.
kolejny raz, GDDKiA chce nam sprzedać bubel – obwodnicę w wariancie bez TUNELU!
Ale może zrobią wariant z kolejką GONDOLOWĄ.
Wpis palanta bezmózgowca który podpisał się za inną osobę. Robi dezinformację bo taką rolę pełni na tym i innych portalach.
I prawidłowo. A palanta zobaczysz jak spojrzysz w lustro.