Trwające właśnie prace nad budową drogi ekspresowej S-8 z Magnic do Kłodzka mają zostać rozszerzone o odcinek z Kłodzka do Boboszowa. O tej decyzji poinformowano dzisiaj, w środę 10 sierpnia br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu.
Droga ekspresowa S-8 z Wrocławia nie będzie kończyć się w Kłodzku, ale ma zostać przedłużona o dodatkowe 45 kilometrów do granicy z Czechami w Boboszowie. W ramach opracowywanego właśnie Nowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030, projektowana właśnie m.in. droga ekspresowa S8 ma biec do granicy z Polski. Nie znamy na razie harmonogramu prac, a o tych planach poinformowali dzisiaj we wtorek 10 sierpnia br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu m.in dyrektor GDDKiA we Wrocławiu, Lidia Markowska i poseł Marcin Gwóźdź. Jak zapowiedziano na konferencji – budżet na budowę drogi ekspresowej z Wrocławia do Boboszowa został zwiększony o 2,5 mld złotych.
Przypomnijmy, o budowę drogi ekspresowej nie tylko do Kłodzka ale do Boboszowa od momentu, kiedy zapadła decyzja o budowie ekspresówki z Wrocławia apelował radny ze Stronia Śląskiego, Remigiusz Sławik – zobacz: Chcą przedłużenia drogi ekspresowej do Międzylesia, wspierany przez radnych powiatowych: Borysława Zatokę z Lądka-Zdroju i Jacka Hechta z Kłodzka.
Więcej informacji wkrótce.
Puścić po trasie S8 największy spychacz świata japońskiej firmy Komatsu D575A-3SD i za nim prawnicy oceniający odszkodowania dla właścicieli terenu. Inaczej nigdy nie zrealizuje się tej trasy szybkiego ruchu bo są różne interesy , żeby przez ich teren przebiegała. Zależy im na wysokich odszkodowaniach.
Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej – z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.
https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu
Zarówno realizacja drogi S-8 z Wrocławia w kierunku Boboszowa i Wiednia jest konieczna jak również budowa S-46 od Opola przez , Nysę , Kłodzko do Kudowy i Pragi.
Autostrady do granicy z Polską w kierunku Trutnova i Lubawki Czesi też nie planowali . Gdy Polacy podjęli decyzję o budowie S-3 wtedy Czesi zmienili plany i D-11 skierowali w kierunku granicy z Polską .
Czesi chcą skorzystać z każdej możliwości dotarcia do Bałtyku. To oni są zwolennikami połączenia i realizacji kanału Dunaj – Odra – Łaba.
https://wody.gov.pl/aktualnosci/1337-polsko-czeskie-rozmowy-na-zbiorniku-raciborz-dolny-o-transgranicznym-projekcie-dunaj-odra-laba
To Czesi chcą tunelu pod śnieżką do Karpacza :Tunel to zresztą część projektu Upa Express 2020, który łączyłby Karpacz, Pec, Szpindlerowy młyn oraz Svobodę pod Upą. Już dziś trwają zresztą pracę nad pierwszym etapem projektu, trasą Svoboda-Pec. http://hotelatlas.com.pl/2020/05/26/czy-pec-i-karpacz-polaczy-tunel/
To Czesi chcą połączeń kolejowych do Gdyni przez Wrocław : https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27353636,czesi-chca-jezdzic-nad-baltyk-pociagiem-polaczenie-z-pragi.html
Bardzo są zainteresowani realizacją projektu CPK w ramach Grupy Wyszehradzkiej
Tak więc , nie fakenus-ujcie o niechęci Czechów do korzystania z naszych dróg kołowych.
W latach 70-tych XX wieku miała to być autostrada A3, zabiegali o nią Norwegowie, Grecy. Tak samo zabiegano o modernizację drogi kolejowej Szczecin – Śląsk oraz żeglugi na Odrze. Decydowały one o istnieniu zespołu Szczecin-Świnoujście, oraz łączności południa Europy z północą. Trasa S3 pozwoli na rozwój gospodarczy południa Dolnego Śląska. Czesi już się cieszą, że łatwiejszy będą mieli dostęp do Bałtyku
Po zmianach ustrojowych w 1989 r. Polska zaakceptowała ogólny plan „transeuropejskiego systemu transportu”, opierający się na czterech korytarzach łączących Europę Zachodnią z ze wschodnią częścią kontynentu. Uwzględniający to pierwszy program budowy autostrad został przyjęty w 1993 r. Zgodnie z nim miał powstać trasy: A1, z północy na południe kraju (z Gdańska przez Łódź do Czech), A2- wschód-zachód (ze Świecka przez Poznań, Warszawę do Terespola), A3 (Szczecin przez Zieloną Górę do Lubawki)
I będzie się droga kończyła przy byłej strażnicy na granicy Państwa, bo Czesi po swojej stronie w najbliższym dziesięcioleciu nie mają w tej kwestii niczego w planach. I w ogóle są najnowszymi doniesieniami po naszej stronie mocno zdziwieni. No ale Czesi generalnie są z natury zdziwieni, to już inna sprawa.
Jakże się cieszę, bo sam o to walczyłem na wszelkich forach, decyzjach, opiniach.
Ten odcinek do Boboszowa umożliwi rozwój gospodarczy tego rejonu, turystykę. To jest piękny rejon i czas najwyższy otworzyć dla chętnych zainwestowania.
Sam Gołębiewski przed Karpaczem rozważał chęć budowania tutaj swojego hotelu, ale kiepski układ komunikacyjny – drogą śmierci DW8 do Kłodzka nie będzie chciał jechać turysta .
Dlatego zbudował w Karpaczu, ale jak powstanie S8 do Boboszowa, to przed uruchomieniem, będzie realizował swój kolejny hotel, bo to jest dobra inwestycja.
Ceny działek w Kotlinie Kłodzkiej podskoczą , będą suche zbiorniki p.powodziowe, elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach.
Wszystko będzie się dobrze układało.
Od Dusznik niedaleko będzie do D11 i S3 , więc nie ma sensu „dublować” skoro Czesi też chcą skomunikowania z S8 w Boboszowie.
Jakże się cieszę, bo sam o to walczyłem na wszelkich forach, decyzjach, opiniach.
Ten odcinek do Boboszowa umożliwi rozwój gospodarczy tego rejonu, turystykę. To jest piękny rejon i czas najwyższy otworzyć dla chętnych zainwestowania.
Sam Gołębiewski przed Karpaczem rozważał chęć budowania tutaj swojego hotelu, ale kiepski układ komunikacyjny – drogą śmierci DW8 do Kłodzka nie będzie chciał jechać turysta .
Dlatego zbudował w Karpaczu, ale jak powstanie S8 do Boboszowa, to przed uruchomieniem, będzie realizował swój kolejny hotel, bo to jest dobra inwestycja.
Ceny działek w Kotlinie Kłodzkiej podskoczą , będą suche zbiorniki p.powodziowe, elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach.
Wszystko będzie się dobrze układało.
Od Dusznik niedaleko będzie do D11 i S3 , więc nie ma sensu „dublować” skoro Czesi też chcą skomunikowania z S8 w Boboszowie.
https://youtu.be/pxRBNv4Thsk
W tym właśnie rzecz, że Czesi na chwilę obecną nie chcą, przynajmniej do roku 2030 nie mają nic takiego w planach.
Na české straně by rychlostní silnice skončila na silnici I. třídy I/43 v Dolní Lipce, kde dosud stát o žádném zkapacitnění neuvažuje.
Poláci již staví rychlostní silnici S3 z Bolkówa do Lubawky na českou hranici. V červenci se již stavba dostala na české hranice. Hotovo má být v roce 2023, zatímco na české straně nejvíce v roce 2025.
Rychlostní silnice S3 se má v budoucnu napojit na dálnici D11. V Česku tak nastane situace, kdy provoz z kapacitní silnice v Polsku skončí na silnici I. třídy.
https://zdopravy.cz/polaci-chystaji-treti-ctyrpruh-na-ceske-hranice-rychlostni-silnice-s8-povede-kladskem-88907/
Niestety odstają a byli wzorem dyscypliny austriackiej .
Jsme ostudou Evropy, všude se rychlostní komunikace staví rychleji, dokonce v Rumunsku, kterému se Češi tak rádi smáli kvůli stavu místních komunikací.
Překvapí, možná i zahanbí, že i v Senegalu v západní Africe je tempo výstavby o dost vražednější. Dálnici spojují letoviska na březích Atlantiku a metropoli Dakar, o dost více než pár kilometrů „slavnostně otevřených“ na D3 stihli místní v součinnosti se zahraničními firmami za čtyři roky. Za tu dobu postavili i nové letiště, které ulevilo tomu dakarskému. O tom by se našim politikům mohlo jenom zdát.
Stejně mizerná je i situace na železnici. Už teď okolní dopravci řeší, že je a bude lepší Česko objíždět než se pořád „kodrcat“ po našich „neustále modernizovaných kolejích“.
https://www.expres.cz/zpravy/cesko-polsko-rakousko-nemecko-dalnice-stavba-zpozdeni-hranice-doprava.A210814_102640_dx-zpravy_vlt
Twoja wypowiedź PS jest na-poziomieCYRKOWEGO KLAUNA.
To jakaś farsa kto na to dał zgodę. Do Boboszowa musze zobaczyć plany . Oj będzie o czym pisać przy kolejnych wyborach s8 do Boboszowa co za cyrk .
SUPER. Droga w standardzie S ożywi gospodarczo całą ziemię kłodzką. Juź Niemcy rozpoczęli budowę AUTOSTRADY z Wrocławia do Wiednia, lecz wojna przerwała jej realizacji.
Ludzie ktorzy sie kieruja gospodarka nie kieruja sie w nasze rejony. Byles kiedys po drugiej stronie granicy w srodku nocy, jak leje? Tam jest labyrynt malych miasteczek polaczone pajeczyna malych drog serpetyn. To co na mapie wyglada jak 20 minut moze zajac 2 godziny by przejechac i zbladzisz 60km z drogi jak nic. Jak ta cala autostrada sie w Boboszowie skonczy i Czesi sie nie zgodza na ciag dalszy to bedzie katastrofa. Juz mowili ze nie chca ten wariant i sie na to nie zgadzaja. Ich boli Klodzko bo to mialo byc miasto ich po wojnie. Tu byly tajne tereny i podziemia i Stalin nie ufal Czechow z tym to dal Polakom. Tu jest pies pogrzebany i dlatego nie beda Czesi z nami nad tym wspolpracowac.
Ja potrzebuje dziure w bucie. Miedzylesie potrzebuje autostrade.
W roku 2001, w ramach przeprowadzonych zmian organizacyjnych (z Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad i Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych powstała nowa instytucja pod nazwą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) oraz rewizji planów budowy autostrad, zdecydowano o skreśleniu projektu A3, zastępując ją drogą ekspresową S3. Z planów wypadła także autostrada A8, która ten status zachowała jako obwodnica Wrocławia, natomiast w dalszym przebiegu została drogą ekspresową S8.
Czytaj więcej na https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-polskiedrogi/informacje/news-historia-polskiego-drogownictwa-od-wielkiej-ruiny-do-sieci-a,nId,1939322#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome