12.3 C
Kłodzko
czwartek, 28 marca 2024
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA WYBORCZA
REKLAMA WYBORCZA

Decyzja zapadła: droga ekspresowa S8 z Wrocławia do Kłodzka zostanie przedłużona do Boboszowa!

Trwające właśnie prace nad budową drogi ekspresowej S-8 z Magnic do Kłodzka mają zostać rozszerzone o odcinek z Kłodzka do Boboszowa. O tej decyzji poinformowano dzisiaj, w środę 10 sierpnia br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu.

Droga ekspresowa S-8 z Wrocławia nie będzie kończyć się w Kłodzku, ale ma zostać przedłużona o dodatkowe 45 kilometrów do granicy z Czechami w Boboszowie. W ramach opracowywanego właśnie Nowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030, projektowana właśnie m.in. droga ekspresowa S8 ma biec do granicy z Polski. Nie znamy na razie harmonogramu prac, a o tych planach poinformowali dzisiaj we wtorek 10 sierpnia br. podczas konferencji prasowej w Urzędzie Wojewódzkim we Wrocławiu m.in dyrektor GDDKiA we Wrocławiu, Lidia Markowska i poseł Marcin Gwóźdź. Jak zapowiedziano na konferencji – budżet na budowę drogi ekspresowej z Wrocławia do Boboszowa został zwiększony o 2,5 mld złotych.

Przypomnijmy, o budowę drogi ekspresowej nie tylko do Kłodzka ale do Boboszowa od momentu, kiedy zapadła decyzja o budowie ekspresówki z Wrocławia apelował radny ze Stronia Śląskiego, Remigiusz Sławik – zobacz: Chcą przedłużenia drogi ekspresowej do Międzylesia, wspierany przez radnych powiatowych: Borysława Zatokę z Lądka-Zdroju i Jacka Hechta z Kłodzka.

Więcej informacji wkrótce.

WAŻNE TEMATY

Pawilon wejściowy do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju przeszedł kosztowny remont

Blisko 2 mln zł kosztował remont zabytkowego pawilonu wejściowego do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju. Jego stan z roku na rok się pogarszał, trzeba było...

Zapałki jubileuszowe z Bystrzycą Kłodzką w roli głównej. Na pudełkach obrazy lokalnych artystek

Piękne, kolekcjonerskie zapałki, na których lokalne artystki uwieczniły architekturę Bystrzycy Kłodzkiej, są od niedawna w bystrzyckim Muzeum Filumenistycznym. Ten nieszablonowy cykl powstały z okazji...

Pierwszy miesiąc działalności Lokalnego Punktu Informacyjnego dla Magazynu Zielonej Energii „Młoty”

Od 5 lutego 2024 roku w Bystrzycy Kłodzkiej działa Lokalny Punkt Informacyjny dla Magazynu Zielonej Energii „Młoty”. Od początku funkcjonowania cieszy się dużą popularnością,...

Wiosenna feeria barw na tle staromiejskich murów w Kłodzku

Tylko przez chwilę, wczesną wiosną, w samym centrum staromiejskiej części Kłodzka można zobaczyć feerię barw kwitnących obok siebie drzew. Przy ul. Zofii Stryjeńskiej, obok...

Na ostatniej w tej kadencji sesji Rady wręczono tytuły Honorowych Obywateli Miasta Kłodzka

Podczas ostatniej już w kadencji 2018-2024 sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się w czwartek 28 marca br. wręczono tytuły Honorowego Obywatela Miasta...

Wielkanocny string art w bibliotece w Krosnowicach

Z okazji zbliżającej się Wielkanocy w Filii nr 2 Biblioteki Publicznej Gminy Kłodzko w Krosnowicach odbyły się warsztaty tworzenia królików i pisanek metodą string...

Kandydatka na burmistrza Kłodzka z PiS Jolanta Kobak zaprezentowała kandydatów na radnych i program

W środę 27 marca br. na moście gotyckim w Kłodzku kandydująca na burmistrza miasta Kłodzko Jolanta Kobak z ramienia Prawa i Sprawiedliwości zaprezentowała swój...

Grupa PGE po raz 24. posadzi lasy pełne energii

PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczyna 24. edycję programu środowiskowego „Lasy Pełne Energii”, w ramach której pracownicy Grupy PGE wraz z rodzinami i społecznością lokalną...

Pierwsza sesja Rady Seniorów Gminy Kłodzko III kadencji

We wtorek, 26 marca br. odbyła się pierwsza sesja Rady Seniorów Gminy Kłodzko nowej - III kadencji. Jej członkowie otrzymali zaświadczenia o powołaniu, które...

Od trzech lat nie ma sobie równych! Katarzyna Węgrzyn obroniła tytuł mistrzyni Polski!

Pochodząca z Trzebieszowic Katarzyna Węgrzyn została po raz trzeci z rzędu mistrzynią Polski w grze pojedynczej kobiet! W finałowym spotkaniu 92. Indywidualnych Mistrzostw Polski...

Pawilon wejściowy do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju przeszedł kosztowny remont

Blisko 2 mln zł kosztował remont zabytkowego pawilonu wejściowego do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju. Jego stan z roku na rok się pogarszał, trzeba było...

Narkotyki i broń odkryli policjanci u mieszkańca powiatu kłodzkiego

W ramach rozpoznania rejonu służbowego dzielnicowi z Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku ustalili, że jeden z mieszkańców powiatu kłodzkiego może w miejscu zamieszkania posiadać...

Tragedia przed świętami. Rodzina ze Starego Wielisławia w pożarze straciła dobytek życia. Potrzebna pomoc!

We wtorek, 26 marca br. w wyniku pożaru domu, który wybuchł tuż nad ranem (godz. 4.00), dobytek życia straciła trzyosobowa rodzina ze Starego Wielisławia....

17 KOMENTARZE

  1. Puścić po trasie S8 największy spychacz świata japońskiej firmy Komatsu D575A-3SD i za nim prawnicy oceniający odszkodowania dla właścicieli terenu. Inaczej nigdy nie zrealizuje się tej trasy szybkiego ruchu bo są różne interesy , żeby przez ich teren przebiegała. Zależy im na wysokich odszkodowaniach.

  2. Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej – z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.

    https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu

  3. Zarówno realizacja drogi S-8 z Wrocławia w kierunku Boboszowa i Wiednia jest konieczna jak również budowa S-46 od Opola przez , Nysę , Kłodzko do Kudowy i Pragi.

  4. Autostrady do granicy z Polską w kierunku Trutnova i Lubawki Czesi też nie planowali . Gdy Polacy podjęli decyzję o budowie S-3 wtedy Czesi zmienili plany i D-11 skierowali w kierunku granicy z Polską .

    • Czesi chcą skorzystać z każdej możliwości dotarcia do Bałtyku. To oni są zwolennikami połączenia i realizacji kanału Dunaj – Odra – Łaba.
      https://wody.gov.pl/aktualnosci/1337-polsko-czeskie-rozmowy-na-zbiorniku-raciborz-dolny-o-transgranicznym-projekcie-dunaj-odra-laba

      To Czesi chcą tunelu pod śnieżką do Karpacza :Tunel to zresztą część projektu Upa Express 2020, który łączyłby Karpacz, Pec, Szpindlerowy młyn oraz Svobodę pod Upą. Już dziś trwają zresztą pracę nad pierwszym etapem projektu, trasą Svoboda-Pec. http://hotelatlas.com.pl/2020/05/26/czy-pec-i-karpacz-polaczy-tunel/

      To Czesi chcą połączeń kolejowych do Gdyni przez Wrocław : https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27353636,czesi-chca-jezdzic-nad-baltyk-pociagiem-polaczenie-z-pragi.html
      Bardzo są zainteresowani realizacją projektu CPK w ramach Grupy Wyszehradzkiej

      Tak więc , nie fakenus-ujcie o niechęci Czechów do korzystania z naszych dróg kołowych.

    • W latach 70-tych XX wieku miała to być autostrada A3, zabiegali o nią Norwegowie, Grecy. Tak samo zabiegano o modernizację drogi kolejowej Szczecin – Śląsk oraz żeglugi na Odrze. Decydowały one o istnieniu zespołu Szczecin-Świnoujście, oraz łączności południa Europy z północą. Trasa S3 pozwoli na rozwój gospodarczy południa Dolnego Śląska. Czesi już się cieszą, że łatwiejszy będą mieli dostęp do Bałtyku
      Po zmianach ustrojowych w 1989 r. Polska zaakceptowała ogólny plan „transeuropejskiego systemu transportu”, opierający się na czterech korytarzach łączących Europę Zachodnią z ze wschodnią częścią kontynentu. Uwzględniający to pierwszy program budowy autostrad został przyjęty w 1993 r. Zgodnie z nim miał powstać trasy: A1, z północy na południe kraju (z Gdańska przez Łódź do Czech), A2- wschód-zachód (ze Świecka przez Poznań, Warszawę do Terespola), A3 (Szczecin przez Zieloną Górę do Lubawki)

  5. I będzie się droga kończyła przy byłej strażnicy na granicy Państwa, bo Czesi po swojej stronie w najbliższym dziesięcioleciu nie mają w tej kwestii niczego w planach. I w ogóle są najnowszymi doniesieniami po naszej stronie mocno zdziwieni. No ale Czesi generalnie są z natury zdziwieni, to już inna sprawa.

  6. Jakże się cieszę, bo sam o to walczyłem na wszelkich forach, decyzjach, opiniach.
    Ten odcinek do Boboszowa umożliwi rozwój gospodarczy tego rejonu, turystykę. To jest piękny rejon i czas najwyższy otworzyć dla chętnych zainwestowania.
    Sam Gołębiewski przed Karpaczem rozważał chęć budowania tutaj swojego hotelu, ale kiepski układ komunikacyjny – drogą śmierci DW8 do Kłodzka nie będzie chciał jechać turysta .
    Dlatego zbudował w Karpaczu, ale jak powstanie S8 do Boboszowa, to przed uruchomieniem, będzie realizował swój kolejny hotel, bo to jest dobra inwestycja.
    Ceny działek w Kotlinie Kłodzkiej podskoczą , będą suche zbiorniki p.powodziowe, elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach.
    Wszystko będzie się dobrze układało.
    Od Dusznik niedaleko będzie do D11 i S3 , więc nie ma sensu „dublować” skoro Czesi też chcą skomunikowania z S8 w Boboszowie.

  7. Jakże się cieszę, bo sam o to walczyłem na wszelkich forach, decyzjach, opiniach.
    Ten odcinek do Boboszowa umożliwi rozwój gospodarczy tego rejonu, turystykę. To jest piękny rejon i czas najwyższy otworzyć dla chętnych zainwestowania.
    Sam Gołębiewski przed Karpaczem rozważał chęć budowania tutaj swojego hotelu, ale kiepski układ komunikacyjny – drogą śmierci DW8 do Kłodzka nie będzie chciał jechać turysta .
    Dlatego zbudował w Karpaczu, ale jak powstanie S8 do Boboszowa, to przed uruchomieniem, będzie realizował swój kolejny hotel, bo to jest dobra inwestycja.
    Ceny działek w Kotlinie Kłodzkiej podskoczą , będą suche zbiorniki p.powodziowe, elektrownia szczytowo-pompowa w Młotach.
    Wszystko będzie się dobrze układało.
    Od Dusznik niedaleko będzie do D11 i S3 , więc nie ma sensu „dublować” skoro Czesi też chcą skomunikowania z S8 w Boboszowie.

    https://youtu.be/pxRBNv4Thsk  

    • W tym właśnie rzecz, że Czesi na chwilę obecną nie chcą, przynajmniej do roku 2030 nie mają nic takiego w planach.

      Na české straně by rychlostní silnice skončila na silnici I. třídy I/43 v Dolní Lipce, kde dosud stát o žádném zkapacitnění neuvažuje.

      Poláci již staví rychlostní silnici S3 z Bolkówa do Lubawky na českou hranici. V červenci se již stavba dostala na české hranice. Hotovo má být v roce 2023, zatímco na české straně nejvíce v roce 2025.

      Rychlostní silnice S3 se má v budoucnu napojit na dálnici D11. V Česku tak nastane situace, kdy provoz z kapacitní silnice v Polsku skončí na silnici I. třídy.

      https://zdopravy.cz/polaci-chystaji-treti-ctyrpruh-na-ceske-hranice-rychlostni-silnice-s8-povede-kladskem-88907/

      • Niestety odstają a byli wzorem dyscypliny austriackiej .
        Jsme ostudou Evropy, všude se rychlostní komunikace staví rychleji, dokonce v Rumunsku, kterému se Češi tak rádi smáli kvůli stavu místních komunikací.
        Překvapí, možná i zahanbí, že i v Senegalu v západní Africe je tempo výstavby o dost vražednější. Dálnici spojují letoviska na březích Atlantiku a metropoli Dakar, o dost více než pár kilometrů „slavnostně otevřených“ na D3 stihli místní v součinnosti se zahraničními firmami za čtyři roky. Za tu dobu postavili i nové letiště, které ulevilo tomu dakarskému. O tom by se našim politikům mohlo jenom zdát.

        Stejně mizerná je i situace na železnici. Už teď okolní dopravci řeší, že je a bude lepší Česko objíždět než se pořád „kodrcat“ po našich „neustále modernizovaných kolejích“.

        https://www.expres.cz/zpravy/cesko-polsko-rakousko-nemecko-dalnice-stavba-zpozdeni-hranice-doprava.A210814_102640_dx-zpravy_vlt

  8. To jakaś farsa kto na to dał zgodę. Do Boboszowa musze zobaczyć plany . Oj będzie o czym pisać przy kolejnych wyborach s8 do Boboszowa co za cyrk .

  9. SUPER. Droga w standardzie S ożywi gospodarczo całą ziemię kłodzką. Juź Niemcy rozpoczęli budowę AUTOSTRADY z Wrocławia do Wiednia, lecz wojna przerwała jej realizacji.

    • Ludzie ktorzy sie kieruja gospodarka nie kieruja sie w nasze rejony. Byles kiedys po drugiej stronie granicy w srodku nocy, jak leje? Tam jest labyrynt malych miasteczek polaczone pajeczyna malych drog serpetyn. To co na mapie wyglada jak 20 minut moze zajac 2 godziny by przejechac i zbladzisz 60km z drogi jak nic. Jak ta cala autostrada sie w Boboszowie skonczy i Czesi sie nie zgodza na ciag dalszy to bedzie katastrofa. Juz mowili ze nie chca ten wariant i sie na to nie zgadzaja. Ich boli Klodzko bo to mialo byc miasto ich po wojnie. Tu byly tajne tereny i podziemia i Stalin nie ufal Czechow z tym to dal Polakom. Tu jest pies pogrzebany i dlatego nie beda Czesi z nami nad tym wspolpracowac.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.