Z uwagi na wpisanie obwodnicy Złotego Stoku do rządowego programu budowy 100 obwodnic i wykazanie, który przebieg obwodnicy najlepiej podłączy się do S8 na odcinku Kłodzko-Bardo na tym odcinku wstrzymano prace projektowe. Co więcej, decyzja o budowie S8 z Kłodzka do Boboszowa może jeszcze wiele zmienić. Kiedy więc poznamy ostateczny przebieg drogi ekspresowej na odcinku Bardo-Kłodzko?
Tak jak można było się spodziewać po ogłoszeniu decyzji o przedłużeniu drogi ekspresowej do Boboszowa, o ostatecznym przebiegu S8 na odcinku Bardo-Kłodzko zadecyduje przebieg obwodnicy Złotego Stoku oraz nowej drogi ekspresowej S8 Kłodzko-Boboszów. Prace projektowe zostaną więc wznowione dopiero po przeanalizowaniu wszystkich możliwych wariantów podłączenia do S8 wariantów obwodnicy Złotego Stoku oraz nowej drogi ekspresowej S8 Kłodzko-Boboszów. Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w przygotowanej dla radnych powiatowych prezentacji – nie będzie to wcześniej niż IV kwartał 2022 r. (wówczas planowany jest przetarg na STEŚ-R dla odcinka IA Kłodzko-Bardo wraz z materiałami do DSU, PFU dla odcinka Kłodzko-Bardo).
Co chyba najważniejsze dla mieszkańców naszego powiatu, STEŚ-R będzie zawierał dotychczasowe rozwiązania S8 na odcinku Kłodzko-Bardo oraz – jeśli podczas różnych analiz dokumentacyjnych dotyczących obwodnicy Złotego Stoku oraz S8 Kłodzko-Boboszów – nowy ślad stanowiący dogodne rozwiązanie na terenie Kłodzka. To znaczy, że przynajmniej jeszcze przez rok nie będziemy wiedzieć, jaki ostatecznie przebieg będzie miała S8 na terenie powiatu kłodzkiego oraz że dotychczasowe propozycje mogą okazać się już nieaktualne, a w grę będą wchodzić nowe warianty.
Obecnie trwa przygotowywanie procedury przetargowej na Studium Korytarzowe dla drogi S8 z Kłodzka do Boboszowa. Planowana długość odcinka to 45 km, a GDDKiA ma ogłosić przetarg na Studium Korytarzowe, czyli opracowanie różnych możliwych wariantów przebiegu drogi ekspresowej, to IV kwartał 2021 r.. Umowa z wykonawcą ma zostać zawarta w pierwszym półroczu 2022 roku, a prace nad Studium Korytarzowym mają zostać zakończone w IV kwartale 2022 r.
Joanna Żabska
Z kolei koszt budowy 45-kilometrowej drogi ekspresowej S8 z Kłodzka do Boboszowa szacowany jest na 2,5 mld złotych.
https://wroclife.pl/nasze-miasto/poszerzenie-autostrady-a4-i-nowe-drogi-ekspresowe-na-dolnym-slasku-znamy-szczegoly-i-szacunkowe-koszty/
Nowe drogi na Dolnym Śląsku
Resort infrastruktury zapowiada, że w ramach poprawy przepustowości sieci dróg szybkiego ruchu zaplanowano m.in. poszerzenie 370 km autostrady A4 na odcinkach Krzyżowa – Wrocław oraz Wrocław – Tarnów. Na realizację tego zadania przewidziano ponad 35,5 mld złotych.
Wśród z priorytetów jest także dokończenie budowy dróg ekspresowych na Dolnym Śląsku: S3 – aż do granicy z Czechami, S5 – między Sobótką a Bolkowem i S8 z Wrocławia do Kłodzka, a także rozbudowa drogi krajowej z Wrocławia do Lubina.
https://wroclife.pl/nasze-miasto/nowe-drogi-na-dolnym-slasku-do-2030-roku-jakie-sa-plany/
Poseł PiS Marcin Gwóźdź mówił natomiast o rozszerzeniu budowy drogi ekspresowej S8 o odcinek Kłodzko-Boboszów. „Jest to bardzo ważna decyzja. Od dzisiaj ta droga będzie od Wrocławia aż do Boboszowa. Dzięki decyzji pana premiera Mateusza Morawieckiego i całego rządu rozszerzono zakres prac o dodatkowe 45 km i przeznaczono dodatkowo 2 mld zł na realizację tego odcinka” – podkreślił.
https://twitter.com/michaldworczyk/status/1425097175319687185/photo/2
http://24klodzko.pl/droga-ekspresowa-s8-do-boboszowa-od-kilku-lat-gotowe-jest-studium-korytarzowe/
Dla oponentów
Postudiujcie materiały , mapki, cele
Transeuropejska Sieć Transportowa – TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych.
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/transeuropejska-siec-transportowa-ten-t
Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem rejonu – kiepski, to zawał
PRZENIEŚ się do KOTLINY w Bieszczadach
POLECAM „KL” BIESZCZADY, to miejsce jest w sam raz dla Ciebie.
wypad durnie z expresówkami z Kotliny. Wara od mojej ziemi. Świętej ziemi.
Czyżbyś wolał , żeby po tym kiepskim układzie komunikacyjnym jeździły TIRy ???
Przygotować się do wypełnienia zobowiązań unijnej strategii transportowej – z tzw. „Białej Księgi Transportu”. Zgodnie z nią, do 2030 roku 30% drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. transport wodny lub kolej, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu. Ponadto zgodnie z tą strategią porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i w Świnoujściu powinny mieć połączenie ze swoim zapleczem poprzez transport śródlądowy. Tak jak mają je inne główne porty europejskie.
https://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/item/7856-biala-ksiega-2011-implikacje-dla-polskiego-systemu-transportu
Macieju, jeśli chodzi o drogę S -8 to nie bój źaby
Poseł PiS Marcin Gwóźdź mówił natomiast o rozszerzeniu budowy drogi ekspresowej S8 o odcinek Kłodzko-Boboszów. „Jest to bardzo ważna decyzja. Od dzisiaj ta droga będzie od Wrocławia aż do Boboszowa. Dzięki decyzji pana premiera Mateusza Morawieckiego i całego rządu rozszerzono zakres prac o dodatkowe 45 km i przeznaczono dodatkowo 2 mld zł na realizację tego odcinka” – podkreślił.
https://twitter.com/michaldworczyk/status/1425097175319687185/photo/2
Tak będziemy obietnicami PiS budować do wyborów… Po wyborach zostaniemy z tym co mamy…
Nie wierzysz w możliwości nowej władzy?
Minimalista „romano”. Gdyby Ciebie mieszkańcy i samorządowcy słuchali to byśmy mieli od Łagiewnik do Kłodzka NIE S-8, a DK 2+1. Całe szczęście że większość mieszkańców ziemi kłodzkiej i samorządowców nie chciało budowy prowizorki jak Ty. Inwestycje wykonuje się perspektywicznie a nie na dzisiaj.
Do „romano”. Twoje czarnowidztwo się nie potwierdziło. Oficjalnie rozpoczęto realizację zatwierdzonego odcinka S-8 między Wrocławiem i Łagiewnikami. Teraz tylko przetarg na wybór wykonawcy PROJEKTUJ i BUDUJ. Machina ruszyła. Kolejne odcinki przed nami…..
Już nikt rozumny nie powie , że S-8 do Kłodzka i dalej na południe województwa to obiecanki. Wreszcie ruszyła machina , zapadły konkretne decyzje dające zielone światło do rozpoczęcia inwestycji budowy S-8. Gdy pojawią się komentarze negujące to przedsięwzięcie, a takie zawsze były i będą to można je tylko traktować z przymrużeniem oka , zwykłe BICIE PIANY na własny użytek.
S8 Wrocław Kłodzko – jak najbardziej tak. Z wariantem przez Bardo, nie przez Podzamek. Jak najszybciej.
Dalsze S8 z Kłodzka do Boboszowa – bez sensu. Droga donikąd, wymierne korzyści żadne. Ciężki transport i tak tamtędy nie pójdzie, a dla turystyki dostateczne jest to co jest.
Modernizacja odcinka Kłodzko – Kudowa z dodatkowym pasem 2+1 – jak najbardziej tak i to w miarę szybko. Tu należy spożytkować środki, a nie marnować na Boboszów. Dodatkowym argumentem na tak jest obwodnica Szalejowa, chociaż jeszcze trochę czasu minie, zanim powstanie.
Uzależnianie prac nad odcinkiem Ząbkowice – Kłodzko od jakichś tam obwodnic Złotego Stoku, spraw będących jeszcze w powijakach – bez sensu. Niepotrzebne odwlekanie, z tamtych koncepcji może wyjść nie za wiele, będzie się to ciągnąć nie wiadomo ile, a my będziemy dalej czekać.
Ostatnia kwestia. Bez dogadania z Czechami (nawiązując jeszcze do tego Boboszowa) i partnerstwa w zakresie realizacji międzynarodowej inwestycji drogowej nie ma sensu robić czegoś na ślepo, licząc że może za 10-15 lat Czech coś tam zrobi. Zresztą kiedyś była na czeskim portalu transportowym publikowana symulacja, z której między innymi wynikało, że nawet gdyby ta droga przez Boboszów była, to i tak główne kierunki południowe Via Baltica będą szły przez Kudowę i Lubawkę.
„Romano”wykazał się brakiem podstawowej wiedzy w tym temacie. PLECIE BYLE PLEŚĆ
Kryształowa kula „romano”,
o Wszechwiedzący „romano”, rzucający słowami (kosz, bzdury, kombinowanie itp.) niczym Zeus gromami przyjm błagania moje i włącz się do procesu planistycznego, projektowego.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że zafiksowałeł się Mocium Dziejku na „politycznej niwie”. Wyluzuj o padniesz…
A co powiesz Acan o wróżbach cygańskich. .
Tak czy siak zdrówka.
P. S. Masz może jakąś naleweczkę-winióweczkę.
A i dobrze, że się dzieje…
Wiadomo, budowa dróg, ich projektowanie itd. to nie bułka z masłem.
Nadrabianie zaległości, pogodzenie potrzeb transportowych różnych miast, wsi jak i ich spięcie w jeden system drogowy musi potrwać.
TRZYMAM KCIUKI.
Wydaje się, że zanim jakiekolwiek decyzje dla powiatu kłodzkiego nabiorą mocy, będzie już dawno po wyborach, a wszystkie dyrdymały typu polski bezład razem z drogą na czeskie pola przez Boboszów znajdą się szczęśliwie w koszu. Niepotrzebne zawracanie gitary, bo gdyby nie te bzdury to do końca roku byłyby skończone opracowania dla odcinka Bardo – Kłodzko, można by było wybrać wariant i zacząć coś wreszcie robić. Teraz jeszcze kombinowanie pod Złoty Stok, co już w ogóle jest inną bajką. Niech chociaż od Barda do Wrocławia zrobią tą nową drogę, to i tak będzie sukces.