Od grudnia ubiegłego roku w Bibliotece Publicznej Gminy Kłodzko w Ołdrzychowicach Kłodzkich prowadzone są cykliczne zajęcia z programowania. Za każdym razem tematyką zajęć jest coś nowego – tym razem było to tworzenie symulacji życia w akwarium.
W styczniowej lekcji, którą poprowadził Michał Fiedukiewicz z firmy Technokracja, udział wzięła młodzież z miejscowej Szkoły Podstawowej. Prowadzącym jest. Nie obyło się bez teorii, interesujących przykładów, a także zaskoczeń na temat programu Scratch.
Scratch jest interpretowanym wizualnie językiem programowania, który został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (m.in. pomysłodawcę serii zabawek Lego MindStorms i twórcę języka StarLogo) i jest rozwijany przez mały zespół pracujący w Lifelong Kindergarten Group w MIT Media Lab. Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier czy muzyki – programowanie odbywa się w sposób wizualny: elementy języka mają kształt puzzli, a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi.
Po wykładzie na temat obecności języków programowania w codziennym życiu, uczestnicy przystąpili do stworzenia „życia w akwarium” oraz rysowali abstrakcyjne obrazy. Jak widać w galerii zdjęciowej, nie ma rzeczy niemożliwych. Rozwój technologii jest nie do zatrzymania…
red. (inf. Biblioteka Publiczna Gminy Kłodzko)