Podczas dolnośląskiej gali Światowego Dnia Turystyki, która odbyła się w piątek, 6 października br., ogłoszone zostały wyniki regionalnego etapu konkursu na najlepszy produkt turystyczny organizowanego przez Dolnośląską Organizację Turystyczną.
Jednym z laureatów konkursu została Twierdza Kłodzko, której przyznano certyfikat Najlepszego Produktu Turystycznego Dolnego Śląska za „Bitwę o Twierdzę” z uznaniem za wartość kulturalną i historyczną, przyciągającą turystów od 18 lat. Laureatami certyfikatu POT w 2023 roku zostały również Dolnośląska Kraina Rowerowa oraz Palmiarnia w Wałbrzychu, a tytuł „Turystycznego Odkrycia Roku 2023″ otrzymała galeria Barwy Kaczawskie.


red. (inf. Twierdza Kłodzko)
W szczególności należy docenić pełne otwartości podejście, przejawiające się kasowaniem za wstęp. Oraz grodzenie terenu i zasłanianie go czarnymi płachtami, pilnowanie go, co pewnie generuje większe koszty, niż wpływy z biletów.
Znak czasu, powstanie cos za nasze pieniadze ale podobnie jak powietrze na parkingu bedzie płatne… najważniejsze żeby kasa się zgadzała, a ludzie i tak zapłacą… bo prawo lokalne pomaga w wyrywaniu kasy, a ustawodawca daje mozliwość…czyli jak z dowoddem osobistym przymus dobrowlony, niechcesz ale musisz… ihihihih a gdzie nasze prawa konstytucyjne?
Idea powstania kilkanaście lat temu Dni Twierdzy była zupełnie inna. Przede wszystkim popularyzacja i dni otwartych drzwi. Trzy dni imprezy wypełnione ciekawym programem – tak było na początku, w pierwszych edycjach. Dziś praktycznie ostała się z tego tylko bitwa, do tego płatna. Chyba nie o to chodziło.