7 kwietnia br. wojewoda dolnośląski i starosta kłodzki podpisali w świetle kamer list intencyjny w sprawie uruchomienia w Kłodzku Terenowego Punktu Paszportowego. Ze wstępnych deklaracji wynikało, że miało ono ruszyć za około 1,5 miesiąca. Nadal jest jednak nieczynne i nie wiadomo, kiedy mieszkańcy powiatu będą mogli załatwić sprawy paszportowe na miejscu.
Biuro paszportowe ma działać w nowym budynku starostwa na ul. Wyspiańskiego w Kłodzku, gdzie przygotowane zostało pomieszczenie. Nadal jednak nie wiadomo, kiedy rozpocznie ono działalność. Jak informuje starostwo powiatowe w Kłodzku, obecnie urzędnicy czekają na ofertę z Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych na zakup niezbędnego sprzętu teleinformatycznego oraz na zlecenie przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu wykonania dedykowanego łącza internetowego do planowanej siedziby Terenowego Punktu Paszportowego w Kłodzku. – Zlecenie wykonania łącza przez DUW jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia procesu rekrutacji pracowników, a następnie ich przeszkolenia w Oddziale Zamiejscowym DUW w Wałbrzychu. Uruchomienie Terenowego Punktu Paszportowego będzie możliwe po podpisaniu przez Wojewodę Dolnośląskiego Porozumienia z Powiatem Kłodzkim, a takie będzie możliwe po „uzbrojeniu” siedziby w niezbędne łącza i sprzęt. W związku z brakiem precyzyjnego określenia ile czasu będą trwały działania zarówno PWPW i DUW, jest nam bardzo trudno wskazać termin uruchomienia Punktu – informuje kłodzkie starostwo.
Wydaje się więc, że nie uda się dotrzymać deklarowanego na czerwiec tego roku terminu. Co więcej, nie można nawet w przybliżeniu określić terminu. Mieszkańcom powiatu kłodzkiego przed sezonem turystycznym nadal pozostaje wyjazd do Wrocławia lub Wałbrzycha.
Zobacz też: W Kłodzku powstanie biuro paszportowe. Starosta i wojewoda podpisali list intencyjny
jż
(Źródło: Starostwo Powiatowe w Kłodzku)
Temat wart przemyślenia…
Egon (proszę o mniej negatywnych emocji), Romeo macie rację.
Pamiętam czasy kiedy w jednostkach samorządu terytorialnego (urzędy miast, gmin) można było załatwić paszport, rejestrację samochodu itd. Po reformie administracyjnej w 1998 r. zaczęto na siłę szukać kompetencji dla urzędów rejonowych, a potem starostw. I te kompetencje zabrano z urzędów miast i gmin.
A wszystko kosztuje. Szacuję, że docelowo powrót tych kompetencji do urzędów miast i gmin byłby tańszy, lepszy dla obywatela.
W swoim czasie, w okolicach 1998 r. spotkałem się z wynikami badań (bodajże Akademii Ekonomicznej w Poznaniu), z których wynikało, że dla sprawnego zarządzania Polską wystarczyłoby 8 dużych makroregionów-województw oraz gminy. Czyli dwa szczeble. Reszta to polityka (czyt. za mało stołków za dużo dup do posadzenia).
Oczywiście od 1998 r. trochę czasu upłynęło ale…przerostom w administracji trzeba zadać kres. Sprawna administracja to sprawa apolityczna.
Informacjadę czas zacząć.
Zdrówka.
Jak zwykle….. biurwy nie potrafią nic ogarnąć w terminie. Przecież takie dokumenty powinno się załatwiać w każdym urzędzie miasta tam gdzie dowody osobiste. Ale mądrzy ludzie o tym niestety nie decydują tylko magistrzy…… niekoniecznie mądrzy.
A może w Urzędzie Gminy? Też jest w Kłodzku