15.8 C
Kłodzko
piątek, 29 marca 2024
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA WYBORCZA
REKLAMA WYBORCZA

Terenowy Punkt Paszportowy w Kłodzku nadal nie został uruchomiony

7 kwietnia br. wojewoda dolnośląski i starosta kłodzki podpisali w świetle kamer list intencyjny w sprawie uruchomienia w Kłodzku Terenowego Punktu Paszportowego. Ze wstępnych deklaracji wynikało, że miało ono ruszyć za około 1,5 miesiąca. Nadal jest jednak nieczynne i nie wiadomo, kiedy mieszkańcy powiatu będą mogli załatwić sprawy paszportowe na miejscu.

Biuro paszportowe ma działać w nowym budynku starostwa na ul. Wyspiańskiego w Kłodzku, gdzie przygotowane zostało pomieszczenie. Nadal jednak nie wiadomo, kiedy rozpocznie ono działalność. Jak informuje starostwo powiatowe w Kłodzku, obecnie urzędnicy czekają na ofertę z Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych na zakup niezbędnego sprzętu teleinformatycznego oraz na zlecenie przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu wykonania dedykowanego łącza internetowego do planowanej siedziby Terenowego Punktu Paszportowego w Kłodzku. – Zlecenie wykonania łącza przez DUW jest warunkiem koniecznym do rozpoczęcia procesu rekrutacji pracowników, a następnie ich przeszkolenia w Oddziale Zamiejscowym DUW w Wałbrzychu. Uruchomienie Terenowego Punktu Paszportowego będzie możliwe po podpisaniu przez Wojewodę Dolnośląskiego Porozumienia z Powiatem Kłodzkim, a takie będzie możliwe po „uzbrojeniu” siedziby w niezbędne łącza i sprzęt. W związku z brakiem precyzyjnego określenia ile czasu będą trwały działania zarówno PWPW i DUW, jest nam bardzo trudno wskazać termin uruchomienia Punktu – informuje kłodzkie starostwo.

Wydaje się więc, że nie uda się dotrzymać deklarowanego na czerwiec tego roku terminu. Co więcej, nie można nawet w przybliżeniu określić terminu. Mieszkańcom powiatu kłodzkiego przed sezonem turystycznym nadal pozostaje wyjazd do Wrocławia lub Wałbrzycha.

Zobacz też: W Kłodzku powstanie biuro paszportowe. Starosta i wojewoda podpisali list intencyjny


(Źródło: Starostwo Powiatowe w Kłodzku)

WAŻNE TEMATY

Pawilon wejściowy do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju przeszedł kosztowny remont

Blisko 2 mln zł kosztował remont zabytkowego pawilonu wejściowego do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju. Jego stan z roku na rok się pogarszał, trzeba było...

Rowerem po singletrackach w Wielkanoc? Trwają porządki na trasach

Jak informuje Fundacja Sigletrack Glacensis, która opiekuje się sieciąsingletracków na ziemi kłodzkiej, trwają porządki na trasach po zimie. Po przeglądach są już singletracki: Zdrój...

Zapałki jubileuszowe z Bystrzycą Kłodzką w roli głównej. Na pudełkach obrazy lokalnych artystek

Piękne, kolekcjonerskie zapałki, na których lokalne artystki uwieczniły architekturę Bystrzycy Kłodzkiej, są od niedawna w bystrzyckim Muzeum Filumenistycznym. Ten nieszablonowy cykl powstały z okazji...

Uroczysta sesja Rady Miejskiej Bystrzycy Kłodzkiej. Wręczono tytuły Honorowego Obywatela Miasta

Podczas uroczystej, podsumowującej kadencję 2018-2024 sesji Rady Miejskiej Bystrzycy Kłodzkiej, która odbyła się w czwartek, 28 marca br., wręczono tytuły Honorowego Obywatela Miasta. Władze Bystrzycy...

Otworzono oferty w przetargu na kolejne dwa odcinki S8

W czwartek 28 marca br. poznaliśmy firmy, które złożyły oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 na odcinkach: węzeł Łagiewniki Zachód...

370 tysięcy złotych dofinansowania na kontynuację prac w Twierdzy Kłodzko

Twierdza Kłodzko uzyskała kolejne dofinansowanie na prace przy fortyfikacji. Tym razem jest to dotacja w kwocie 370 tysięcy złotych z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa...

Wiosenna feeria barw na tle staromiejskich murów w Kłodzku

Tylko przez chwilę, wczesną wiosną, w samym centrum staromiejskiej części Kłodzka można zobaczyć feerię barw kwitnących obok siebie drzew. Przy ul. Zofii Stryjeńskiej, obok...

Na ostatniej w tej kadencji sesji Rady wręczono tytuły Honorowych Obywateli Miasta Kłodzka

Podczas ostatniej już w kadencji 2018-2024 sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się w czwartek 28 marca br. wręczono tytuły Honorowego Obywatela Miasta...

Wielkanocny string art w bibliotece w Krosnowicach

Z okazji zbliżającej się Wielkanocy w Filii nr 2 Biblioteki Publicznej Gminy Kłodzko w Krosnowicach odbyły się warsztaty tworzenia królików i pisanek metodą string...

Kandydatka na burmistrza Kłodzka z PiS Jolanta Kobak zaprezentowała kandydatów na radnych i program

W środę 27 marca br. na moście gotyckim w Kłodzku kandydująca na burmistrza miasta Kłodzko Jolanta Kobak z ramienia Prawa i Sprawiedliwości zaprezentowała swój...

Grupa PGE po raz 24. posadzi lasy pełne energii

PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczyna 24. edycję programu środowiskowego „Lasy Pełne Energii”, w ramach której pracownicy Grupy PGE wraz z rodzinami i społecznością lokalną...

Pierwsza sesja Rady Seniorów Gminy Kłodzko III kadencji

We wtorek, 26 marca br. odbyła się pierwsza sesja Rady Seniorów Gminy Kłodzko nowej - III kadencji. Jej członkowie otrzymali zaświadczenia o powołaniu, które...

Od trzech lat nie ma sobie równych! Katarzyna Węgrzyn obroniła tytuł mistrzyni Polski!

Pochodząca z Trzebieszowic Katarzyna Węgrzyn została po raz trzeci z rzędu mistrzynią Polski w grze pojedynczej kobiet! W finałowym spotkaniu 92. Indywidualnych Mistrzostw Polski...

3 KOMENTARZE

  1. Temat wart przemyślenia…

    Egon (proszę o mniej negatywnych emocji), Romeo macie rację.
    Pamiętam czasy kiedy w jednostkach samorządu terytorialnego (urzędy miast, gmin) można było załatwić paszport, rejestrację samochodu itd. Po reformie administracyjnej w 1998 r. zaczęto na siłę szukać kompetencji dla urzędów rejonowych, a potem starostw. I te kompetencje zabrano z urzędów miast i gmin.
    A wszystko kosztuje. Szacuję, że docelowo powrót tych kompetencji do urzędów miast i gmin byłby tańszy, lepszy dla obywatela.
    W swoim czasie, w okolicach 1998 r. spotkałem się z wynikami badań (bodajże Akademii Ekonomicznej w Poznaniu), z których wynikało, że dla sprawnego zarządzania Polską wystarczyłoby 8 dużych makroregionów-województw oraz gminy. Czyli dwa szczeble. Reszta to polityka (czyt. za mało stołków za dużo dup do posadzenia).
    Oczywiście od 1998 r. trochę czasu upłynęło ale…przerostom w administracji trzeba zadać kres. Sprawna administracja to sprawa apolityczna.
    Informacjadę czas zacząć.
    Zdrówka.

  2. Jak zwykle….. biurwy nie potrafią nic ogarnąć w terminie. Przecież takie dokumenty powinno się załatwiać w każdym urzędzie miasta tam gdzie dowody osobiste. Ale mądrzy ludzie o tym niestety nie decydują tylko magistrzy…… niekoniecznie mądrzy.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.