23 pojazdy – w większości autobusy – wystawił na sprzedaż PKS w Kłodzku w Restrukturyzacji. Oferty można składać do 14 grudnia.
Po wystawieniu na sprzedaż dworców i innych gruntów należących do PKS w Kłodzku (zobacz: ), powiatowa spółka zdecydowała się zbyć również pojazdy, które obecnie nie są wykorzystywane w działalności podstawowej przewoźnika. Na sprzedaż wystawiono właśnie 23 pojazdy, głównie autobusy, które w większości można nabyć za cenę od 6 tys. zł do 10 tys. zł. Przykładowo, za 6 tys. zł można zakupić autobus marki Autosan z 1996 r., za 9 600 zł – Jelcz z 2001 r. Są również droższe i tańsze oferty. PKS w Kłodzku chce sprzedać wszystkie pojazdy w jednej transakcji, dopuszcza jednak możliwość złożenia ofert na kilka lub pojedyncze autobusy.
Powiatowa spółka przewozowa znajduje się obecnie w restrukturyzacji, zmniejszyła zatrudnienie i ograniczyła swoją działalność przewozową, obecnie obsługując zadania własne powiatu – czyli dowóz mieszkańców ze stolic gmin do stolicy powiatu, dowożąc dzieci do szkół lub wykonując kursy na zlecenie i z dofinansowaniem gmin.
jż
Czyli średnio licząc wychodzi około 8 tys od jednego złoma. Więc szczęśliwy nabywca za całość oferowanego „taboru” miałby zapłacić circa about 180 tysięcy. Firmie to chyba pomoże tyle co umarłemu kadzidło. Nawet na najmniejszą garsonierę w nowej Astorii za mało. Na jakąś średniej klasy niezbyt rzucającą się w oczy osobówkę może z trudem wystarczy.
A poza tym na co komu 20 autobusów mających po 20 i więcej lat? Chyba do rozśmieszania inspektorów ITD.
Czyli wychodzi na to, że po sanacji zostanie imponująca flota tych dziesięciu białych, co to je parę lat temu ksiądz na placu święcił plus tam chyba jeszcze ze trzy co mają homologację na transport międzynarodowy i pobieżnie licząc to chyba będzie wszystko co się nadaje do jazdy i daje jakieś szanse na dotarcie do celu bez burzliwych przeżyć.
Po restrukturyzacji PKS-u i powołaniu nowego podmiotu pod nazwą : KKS – Kłodzka Komunikacja Samochodowa , wspólnie z MIASTEM i KŁODZKĄ GMINĄ WIEJSKĄ powinny utworzyć w ramach działalności nowej spółki KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ – GMINNĄ obsługującą regularnymi połączeniami WSZYSTKIE DZIELNICE – ( rejony) miasta Kłodzka i miejscowości leżące w GMINIE KŁODZKIEJ. Ułatwi to ŻYCIE MIESZKAŃCOM i sprzyjać będzie ROZWOJOWI AGLOMERACJI KŁODZKIEJ. Wszędzie tam gdzie komunikacja miejska działa TAK SIĘ DZIEJE.
Człowieku, a co ma wspólnego PKS z miastem i gminą? Przecież to spółka jak tysiące innych i ma swojego właściciela. Porozumienie (i stworzenie komunikacji miejskiej) miasto z gminą mogą zawrzeć w każdej chwili. Jeździł będzie ten, który spełni warunki przetargu i będzie najtańszy. Ewentualne straty pokryje samorząd.
Według Ciebie można wsiąść w cudzy samochód i udając taksówkę wykonać przewóz jakiejś osoby bo ta ma taką potrzebę?