7.3 C
Kłodzko
niedziela, 3 marca 2024
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ostatnie dwa przetargi na budowę S8 rozpisane!

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu w ostatnich dniach 2023 roku ogłosiła kolejne dwa przetargi na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 z Ząbkowic Śląskich do Niemczy. To oznacza, że cały odcinek S8 z Magnic do Barda jest już w przetargach lub po rozstrzygnięciu.

W ostatnich dniach 2023 roku GDDKiA we Wrocławiu ogłosiła dwa ostatnie jak na razie przetargi na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 z Wrocławia do Kłodzka. – Szukamy wykonawców, którzy będą zainteresowani zaprojektowaniem i budową ponad 17 km drogi ekspresowej S8 pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami. Odcinek został podzielony na dwa zadania: Łagiewniki – Niemcza oraz Niemcza – Ząbkowice Śląskie. Szczegóły przetargu dostępne są na naszej platformie zakupowej. Na oferty czekamy do 6 lutego 2024 r. – informuje GDDKiA.

Głównym kryterium oceny ofert złożonych w tych przetargach będzie cena – 60 proc. Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria jakości za przedłużenie gwarancji jakości. Zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). 

Realizację drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Bardem, zapisanej w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), GDDKiA podzieliła na sześć krótszych odcinków. 14 grudnia br. podpisane zostały umowy na realizację pierwszych trzech zadań na odcinku od Kobierzyc do Łagiewnik. 22 grudnia br. otworzone zostały oferty w przetargu na projekt i budowę ok. 14-kilometrowego odcinka od Ząbkowic Śląskich do Barda. Przetarg na odcinek pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami Śląskimi jest na razie ostatnim ogłoszonym. Dla odcinka Bardo – Kłodzko wciąż trwają prace przygotowawcze, których efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach ma zostać wskazany wariant preferowany, dla którego zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.   

Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W rządowym Programie zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.  

WAŻNE TEMATY

Niecodzienny gość w Nadleśnictwie Jugów. Przez noworudzkie lasy wędruje ryś

Na terenie Nadleśnictwa Jugów zaobserwowano niecodziennego gościa – od Ścinawki w stronę Nowej Rudy szedł...ryś. Nadleśnictwo w mediach społecznościowych udostępniło film, na którym widać,...

Twierdza Kłodzko z dofinansowaniem na realizację kolejnej wystawy

Twierdza Kłodzko otrzymała 270 tys. złotych dofinansowania z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację kolejnej stałej wystawy. Nowa ekspozycja, która podobnie jak otwarta pod...

Młoda utalentowana Milena Gajek odwróciła trzy krzesła trenerskie w The Voice Kids!

14-letnia, niezwykle utalentowana Milena Gajek w pierwszym odcinku przesłuchań w ciemno The Voice Kids odwróciła niemal od razu trzy trenerskie krzesła: Barona i Tomsona,...

Przeżyli wspólnie 50 lat! Piękny jubileusz Złotych Godów w Centrum Aktywności Lokalnej w Kłodzku

W sobotę, 2marca br. w Centrum Aktywności Lokalnej w Kłodzku odbyła się uroczystość z okazji jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego. Cztery pary z Kłodzka ,...

W Twierdzy Kłodzko polscy żołnierze będą się szkolić, jak chronić zabytki w czasie konfliktów...

W piątek, 1 marca br. podpisano list intencyjny dotyczący współpracy pomiędzy Twierdzą Kłodzko a Międzynarodowym Ośrodkiem Szkolenia i Badań nad Dziedzictwem Kultury w Zagrożeniu. W...

Kłodzkie siatkarki wywalczyły awans do finału Dolnośląskiej Ligi Młodziczek!

W czwartek, 29 lutego br. w Wałbrzychu młode siatkarki z Miejskiego Młodzieżowego Klubu Sportowego w Kłodzku wywalczyły awans do finału Dolnośląskiej Ligi Młodziczek! Podopieczne trenera...

Złoty medal za zasługi dla Ligii Obrony Kraju dla burmistrza Kłodzka Michała Piszko

Podczas sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się w czwartek 28 lutego br. szef kłodzkiego oddziału Ligi Ochrony Kraju Wiktor Toczyński w asyście...

O kondycji psychicznej dzieci i młodzieży po raz drugi. Ważne tematy przy rekordowej frekwencji

W czwartek, 29 lutego br. w Auli im. Arnosta z Pardubic w Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Kłodzku odbyła się konferencja z cyklu...

Nowa Lewica z powiatu kłodzkiego udzieliła poparcia w wyborach burmistrzowi Kłodzka Michałowi Piszko

W czwartek, 29 lutego br. na konferencji prasowej pod kłodzkim ratuszem przedstawiciele Nowej Lewicy z powiatu kłodzkiego udzielili poparcia starającemu się o reelekcję burmistrzowi...

Polanica-Zdrój. 4,9 mln złotych dotacji na przebudowę boiska

Gmina Polanica-Zdrój otrzymała dofinansowanie w wysokości 4 900 000 zł na przebudowę boiska sportowego na terenie lokalnego OSiR-u. Jak przekazał Mateusz Jellin, burmistrz Polanicy-Zdroju, stosowną...

Magazyn Zielonej Energii „Młoty” – odbyły się pierwsze spotkania mieszkańców z rzeczoznawcami

Od 19 do 23 lutego br. odbywały się pierwsze spotkania niezależnego rzeczoznawcy majątkowego z właścicielami nieruchomości gruntowych zlokalizowanych w obrębie planowanej ESP Młoty. Chęć...

Tomasz Duszyński kolejny raz gościł w kłodzkiej bibliotece

Wypełniony po brzegi Salonik Prasowy kłodzkiej biblioteki, jak miało to miejsce w środę, 28 lutego br., to znak, że kłodzka książnica gościła znanego i...

Uzdrowiska Kłodzkie zwiększą zasoby wód mineralnych Staropolanka. Nowy odwiert w Polanicy-Zdroju

Trwają prace przy najnowszym i najgłębszym odwiercie w Polanicy-Zdroju, który realizowany jest przez spółkę Uzdrowiska Kłodzkie S.A. - Grupa PGU. Odwiert PL-3 o głębokości...

7 KOMENTARZE

  1. Tak Trojan. Masz rację. Wybudują tunel bo nawiedzony dziadek tak chce. Kompromitujesz się niewiedzą i zacietrzewieniem. Jakbyś nie zauważył że czasy tych którzy opierali decyzję na warunkach politycznych a nie merytorycznych już minęły.

  2. Komentujący jak zwykle rozemocjonowani – nie mają pojęcia o czym piszą.

    1. Ruchu „Na Boboszów” nie ma bo nie istnieje droga – rząd będzie współpracował z Czechami w celu połączenia z korytarzem drogi 35. Rejon Nachodu i Hradca będzie obsługiwany przez połączenie S3-D11 – po otwarciu tego ciągu tranzyt przez Kudowę będzie wygaszany.
    2. Wariant „tunelowy” to tak naprawdę dwa króciutkie tuneliki w obrębie Łaszczowej – nie mają nic wspólnego z tunelem pod Luboniem czy nawet tymi pod S3 – za to znaczące będą prace ziemne – przekopy nasypy.
    Myślący że tunel zacznie się w Bardzie i skończy w Kłodzku są naiwni.
    3. Jeżeli istnieje wariant omijający obszary Natura 2000 to zgodnie z prawem musi on zostać wybrany.
    4. Obecnie trwają prace nad koordynacją przebiegu S8 do Kłodzka, DK46 w obwodnicy Złotego Stoku i przebiegu S8 do Boboszowa. Planowane uzyskanie DŚU dla tego odcinka to 27/28 rok – budowa na pewno po 2030.

    • Tranzyt przez Kudowę będzie dalej prowadzony zarówno od strony Nysy i od strony Wrocławia . Również w dalszej perspektywie przez Boboszow na południe Europy.

    • Lepiej żeby ten odcinek w ogóle nie powstał niż miałby zostać zrealizowany wariant bez tunelu, którego realizacja będzie się wiązała z ogromnymi i nieodwracalnymi stratami, w tym zniszczeniem kultowej „Kukułki” która jest jednym z najpiękniejszych punktów widokowych nie tylko ziemi kłodzkiej, ale nawet całych Sudetów, nie mówiąc już o wyburzeniu wielu domów.
      Powiat kłodzki, który w dużym stopniu żyje z turystyki nie może sobie pozwolić na bezpowrotne zniszczenie swojego głównego bogactwa, którego istotnym elementem są jego walory krajobrazowe !!!
      A tak w ogóle to absurdem jest dostosowywanie przebiegu drogi ekspresowej do interesów małego miasteczka jakim jest Złoty Stok.
      Przypominam, że dużo większe miasto jakim są Ziębice zostanie ominięte przez planowaną ekspresówkę i jakoś tamtejsi mieszkańcy nie domagają się dopasowania przebiegu drogi do ich potrzeb.
      Absurdem jest znaczne wydłużanie długości planowanej drogi i niszczenie walorów turystycznych w imię zaspokojenia wygórowanych potrzeb jednego z wielu małych miasteczek, jakim jest Złoty Stok. A poza tym łączenie drogi ekspresowej z obwodnicą Złotego Stoku stoi w sprzeczności z ideą drogi ekspresowej, która polega na umożliwieniu MOŻLIWIE NAJKRÓTSZEGO CZASU przejazdu, MOŻLIWIE NAJKRÓTSZĄ trasą, na dużych odległościach poprzez połączenie DUŻYCH OŚRODKÓW MIEJSKICH.

  3. OBWODNICA Złotego Stoku powinna być podporządkowana drodze S-8 prowadzącej przez TUNEL a NIE odwrotnie , co chce przeforsować w nieudolny sposób GDDKiA z Wrocławia. Przestali by już ściemniać i się ośmieszać , i skupili na wariancie A 4 , i nad nim pracować by obie drogi prowadziły przez wspólny TUNEL. Obecnie między Bardem i Kłodzkiem jest niespełna 9 km to co malują na mapkach wydłużyło by się aż do 20 km. Większość kierowców aut osobowych dalej by jeżdziła starym odcinkiem zaledwie 9 km. Po pierwsze : BĘDZIE SZYBCIEJ. Po drugie : BĘDZIE TANIEJ DLA KIEROWCÓW – mniejsze zużycie paliwa w tym ekologia – mniej spalin i innych toksycznych substancji z układów hamulcowych , opon ,… które się ścierają i dostają do atmosfery ) Po trzecie : NIE ZOSTANIE ZDEGRADOWANY KRAJOBRAZ i TERENY INWESTYCYJNE gminy kłodzkiej a TUNEL również zapewni NAJDOGODNIEJSZY dojazd zarówno do Kudowy i Boboszowa . Mamy XXI wiek i drogi przez tunele to nic nadzwyczajnego , wiele tuneli powstało i powstaje również w Polsce znacznie dłuższych od tego pod GÓRAMI BARDZKIMI.

  4. Jaka S-ka do Boboszowa ? Tylko Osioł sobie wymyślił tą S-kę w pola do Boboszowa – tam NIKT nie jeździ !!! Natomiast 95 % aut jedzie i będzie jechać na Kudowę, Nachod, Hradec i Pragę trasą S 8 czyli E 67 – Białystok, Wrocław, Kudowa Nachod i Praga !!!

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.