Na piątek, 13 listopada br. na godz. 15.00 zapowiedziany został kolejny protest w sprawie przebiegu drogi ekspresowej z Wrocławia do Kłodzka. Ma on odbyć się ponownie na DK-8 w Boguszynie, tym razem w formie protestu samochodowego, a nie przez blokowanie przejścia dla pieszych – jak miało to miejsce w maju. Jak zapowiadają organizatorzy, auta z transparentami będą poruszać się po DK-8 z prędkością 20 km/h, mile widziane będą też traktory.
Mieszkańcy gminy wiejskiej Kłodzko – zwłaszcza Jaszkówki, Podzamku i Wojciechowic sprzeciwiają się rekomendowanemu przez GDDKiA przebiegu drogi w wariancie A2 i domagają się realizacji wariantu A4, z tunelem przez Bardo, za którym podczas przeprowadzonych konsultacji społecznych opowiedziało się więcej mieszkańców. Oba warianty podczas analizy wielokryterialnej zdobyły podobną liczbę punktów, wariant A2 – chociaż dłuższy okazał się, według wyliczeń GDDKiA, tańszy. Przeciwko rekomendowanemu wariantowi mieszkańcy wsi protestowali 19 maja br. na DK-8 w Boguszynie (Mieszkańcy gminy Kłodzko protestowali przeciwko rekomendowanemu przez GDDKiA przebiegowi S8), odbyło się kilka spotkań z dyrekcją GDDKiA oraz politykami z naszego regionu, ostatecznie zapadła decyzja, że GDDKiA we Wrocławiu oba warianty do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Wniosek ten ma zostać złożony w listopadzie.
Zobacz też:
Wójt gminy Kłodzko w sprawie przebiegu S8 przez Podzamek: Nie do przyjęcia
„Jesteśmy zdeterminowani i zrobimy wszystko, żeby wariant A2 nie doszedł do skutku”. Mieszkańcy gminy Kłodzko spotkali się z Michałem Dworczykiem w sprawie S8
Po spotkaniu z GDDKiA w sprawie przebiegu S8. Mieszkańcy gminy Kłodzko na ostateczną decyzję poczekać mogą jeszcze rok
Droga ekspresowa S8: GDDKiA publikuje rekomendowany przebieg
Nie ŚCIEMNIAJ Piotrze. Gdyby nie protesty mieszkańców i samorządowców od Łagiewnik do Kłodzka byłaby droga w klasie 2+1. Dzięki uporowi mieszkańców i samorządowców Rząd zmienił zdanie i będzie budowana droga w standardzie S-8. Jak widać Piotrze , tylko dzięki protestom i argumentom zmieniane są nietrafione decyzje Rządu (GDDKiA). Podobną sytuację mamy teraz i dzięki determinacji i słusznym protestom musi zostać wybrany do realizacji wariant A4. Nie dla A2 , TAK dla A4.
Jak będziecie protestować to nigdy nie będziecie mieć tej drogi. Będziecie się wozić za ciągnikami i tirami przez miasteczka i wsie. nastawiają radarów i podróż z Kłodzka do Wrocławia będzie trwała 2 godziny. Przespaliście konsultacje społeczne to śpijcie dalej i dajcie budować. Dość mam jeżdżenia w moje rodzinne strony w ciągnącym się od Domasławia korku
Pandemia za jakiś czas się zakończy, a droga pozostanie na DZIESIĘCIOLECIA. Dlatego na budowie dróg ( drogi) nie można oszczędzać. Optymalnym wariantem jest wariant A 4 . NIE dla A-2 , TAK dla A-4
śmieszą mnie ludzie którzy najdalej w swoim życiu byli we Wrocławiu a wypowiadają się na tematy o których nie mają kompletnie pojęcia. To że parę osób straci spokojne podwórko na Jaszkówce jest niewspółmierne do szeregu zysków dla całej ziemi kłodzkiej.
Może jadąc swoim gruchotem na lpg, możesz oszczędzać na drodze. Rasowi, zawodowi kierowcy pojadą wygodnę eską.
Mówienie że ktoś będzie oszczędzał, ma tyle sensu co twierdzenie że Tir poleci przez Kłodzko a nie przez obwodnicę.
Sytuacja polityczna staje się napięta i powinniśmy walczyć o wariant rekomendowany!
„Bucki” plecie bez pojęcia
Tylko A2 – znakomite tanie rozwiązanie. Urbanizacja nowych dotychczas zaniedbanych terenów ( gminy Kamieniec Ząbkowicki i Złoty Stok). Bardzo blisko do całej wschodniej części Kotliny Kłodzkiej (Lądek, Stronie, Czarna Góra).
Przecież drogi przez Bardo nikt nie ma zamiaru likwidować – każdy kto będzie chciał może sobie tamtędy jeździć.
NIE MA ZGODY NA DEGRADACJĘ CENNYCH TERENÓW TURYSTYCZNO-GOSPODARCZYCH. Mamy XXI wiek , a GDDKiA proponuje wariant przebiegu drogi, który był brany pod uwagę , planowany jeszcze w czasach SIERMIĘŻNEGO PRL-u. Każdy kierowca samochodu osobowego pojedzie z Barda do Kłodzka 9 km, przez centrum miasteczka, a nie 20 km drogą którą wcisnąć chce GDDKiA. Kto tego nie rozumie TO KIEP. NIE dla wariantu A2, TAK dla wariantu A4
Nie pojada przez Bardo bo postawia swiatlo lub swiatla ktore hamuja ruch i fotoradary tam tedy. Caly czas czekam na to zeby Ladek i GDDKiA sie wypowiedzial na temat Chwalislawa. Szybciej do Wroclawia wtedy bedzie do Czarnej Gory. Dostep dla Wroclawia do terenu narciarskiego. Tu jest pies pogrzebany.
Powinni tez zatrzymac ruch przez niektore przejscia graniczne. Male wioski jak Kamienczyk lub Kociol sa wykorzystane przez Czechow jak male autostrady. Sa to turystyczne rejony ale jedzie duzo Czechow od/do Biedronki i Lidl-a w Kudowie i Miedzylesiu. Jedzie duzo Polakow od/do pracy w Skodzie w Kwasinach. Nawet przez wioski jak n.p. Brzozowie gdzie jest zakaz jazdy oprocz mieszkancow jada. Wkrotce samochody beda mialy FSD i same beda soba kierowac. Wtedy bedzie znany cel i do sklepow lub do pracy beda musialy jechac przez normalne przejscie graniczne. Beda tez jechac przez wioski wolniej.