Do końca zbliża się kampania wyborcza do parlamentu, która w tym roku była krótka i trzeba przyznać – niezbyt intensywna. Niewielu kandydatów prowadziło ją tak, żeby w szczególny sposób zwrócić na siebie uwagę. Dominowały billboardy i niestety często kandydaci pozostawali tylko na nich, nie schodząc do ludzi. Mówimy oczywiście o powiecie kłodzkim, bo on jest w kręgu naszego zainteresowania. Wybraliśmy jednak pięć, naszym zdaniem, ciekawych pomysłów na kampanię wyborczą kandydatów startujących z naszego okręgu wyborczego, które przebiły się w zalewie podobnych do siebie przekazów. I okazuje się, że żeby prowadzić ciekawą kampanię, wystarczy dobry, nietuzinkowy pomysł. Do końca kampanii pozostało jeszcze 2 dni, być może jeszcze na końcówce pojawią się kolejne ciekawe pomysły. Naszą subiektywną listę będziemy więc uzupełniać na bieżąco.
- Na pewno spot wyborczy Michała Dworczyka, który został opublikowany dzisiaj, 9 października br. jest jednym z lepszych – jeśli nie najlepszy – w tej kampanii, która ogólnie do zbyt dynamicznych nie należała. Szef kancelarii premiera odpowiadając na zarzuty „co niektórych nerwowych polityków i dziennikarzy”, że jest spadochroniarzem odpowiada, że…mają rację i skacze na spadochronie z samolotu, przy okazji wymieniając, co zrobił w trakcie mijającej kadencji dla regionu wałbrzyskiego, z którego startuje.
2. „Ciągle w drodze”, czyli Monika Wielichowska na rowerze. Kampania wyborcza prowadzona na portalu społecznościowym posłanki Moniki Wielichowskiej z Platformy Obywatelskiej należy w tym roku do jednej z ciekawszych. W niebieskiej koszulce z numerem 3 (startuje z tej pozycji na liście KO) przemierza okręg wyborczy na rowerze, rozdając ciekawe gadżety wyborcze, jak zawieszka na drzwi, na której znajdują się przepisy na wafle, które robi jej mama oraz herbatę dobrą na wszystko. Kampanię rozpoczynała także z ciekawym, komiksowym akcentem.
3. Podczas tej kampanii nie zawiódł także Adam Łącki, który w 2011 r. zasłynął billboardami pt. „Babcia i wnuczka głosują na Adama Łąckiego”. Tym razem postawił na wojownika i hasło „Twój wojownik w Sejmie RP” na pewno zapada w pamięć.
4. Wybraliśmy także jeden z przewijających się na facebooku billboardów Wojciecha Murdzka, w którym jego sztab postawił na lokalny, medialny akcent, czyli złoty pociąg. W tak obrazowy sposób pokazano, że Wojciech Murdzek był członkiem komisji ds. afery VAT, a kwotę 250 mld zł (lukę podatkową w latach 2008-2015) można zmieścić w 3 pociągach po 30 wagonów każdy.
5. Ostatnim ciekawym pomysłem na zwrócenie uwagi na siebie jest baner Stanisława Jurcewicza, który połączył swoje hobby, czyli wędkowanie z kampanią wyborczą i jako kandydat do senatu przedstawił swoje propozycje dla…wędkarzy.
Zebrała i podsumowała Joanna Żabska, 24klodzko.pl