W czwartek, 25 lutego br. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu został złożony wniosek o wydane decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia budowa drogi S8 na odcinku Kłodzko – Wrocław (Magnice), odcinek realizacyjny nr 1B Bardo – Ząbkowice Śląskie.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, w ramach zadania, odcinek realizacyjny nr 1: Ząbkowice Śląskie k Kłodzko został podzielony na dwa odrębne zadania: odcinek 1A – Kłodzko – Bardo (bez węzła Bardo) i odcinek 1B – Bardo – Ząbkowice Śląskie (z węzłem Bardo). W zakres prac projektowych objętych aktualnym zamówieniem, po uzyskaniu Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach zostaną opracowane 3 oddzielne Koncepcje Programowe wraz z PFU dla następujących odcinków drogi S8:
odcinek realizacyjny 1B – Bardo (z węzłem Bardo) – Ząbkowice Śląskie
odcinek realizacyjny 2 – Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki
odcinek realizacyjny 3 – Łagiewniki – Wrocław (Magnice).
Pierwszy wniosek o wydanie DŚU został złożony do RDOŚ 4 września 2020 roku dla odcinka Łagiewniki – Wrocław (Magnice), 20 października 2020 roku złożony został drugi wniosek dla odcinka Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki. Dla pierwszych dwóch odcinków S8 wszczęto postępowania, składane są wyjaśnienia do raportów o oddziaływaniu na środowisko. GDDKiA spodziewa się, że w pierwszej połowie 2021 r. RDOŚ wystąpi o opinie do właściwych instytucji publicznych, tj. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i Dolnośląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu, a następnie zainicjuje konsultacje społeczne.
Jak poinformowała naszą redakcję GDDKiA we Wrocławiu w dniu 3 lutego br., z kolei podział odcinka Ząbkowice Śląskie-Bardo na dwa pododcinki wynika z planowanej budowy obwodnicy Złotego Stoku: – Wynika to m.in z tego, że gdy w lutym 2020 roku ogłoszono Program budowy 100 Obwodnic, znalazła się tam obwodnica Złotego Stoku w ciągu DK46. W ramach prac dokumentacyjnych obwodnicy, będzie analizowany nowy przebieg DK46 m.in. do dwóch wariantów (tzw. A2 i A4) planowanej drogi ekspresowej S8. Obwodnica Złotego Stoku będzie powiązana w pewnym stopniu z pracami projektowymi z S8. Dlatego też złożenie wniosku o decyzę środowiskową dla odcinka Bardo – Kłodzko jest przesunięte w czasie. Zależy nam, aby nie było jakichkolwiek nieporozumień, dlatego też ważne jest globalne spojrzenie na rozwój układu komunikacyjnego Ziemi Kłodzkiej. Chodzi o to, że każdy przebieg musi być dokładnie przeanalizowany, aby każda inwestycja spełniała oczekiwania mieszkańców oraz turystów – informuje 24klodzko.pl Magda Szumiata, specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA we Wrocławiu.
jż
(źródło: GDDKiA we Wrocławiu)
Trojanku, zobaczysz tunel jak pojedziesz pociągiem przez Bardo na Berdyczów. Kumasz?
TAK można sparafrazować tę sytuację. BUDOWA TUNELU STOI OTWOREM. Będzie wariant A4