Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu wszczął w ubiegłym tygodniu postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Kłodzko – Wrocław (Magnice) dla odcinka realizacyjnego 1B Bardo – Ząbkowice Śląskie.
Wniosek o wydanie decyzji przez RDOŚ został złożony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu pod koniec lutego br. po podjęciu decyzji o podziale odcinka Ząbkowice Śląskie – Kłodzko na dwa odrębne zadania: 1A – Kłodzko – Bardo (bez węzła Bardo) i odcinek 1B – Bardo – Ząbkowice Śląskie (z węzłem Bardo) i odłożeniu w czasie złożenia wniosku dla odcinka z Barda do Kłodzka. Wcześniej – we wrześniu i październiku ubiegłego roku złożone zostały z kolei do RDOŚ wnioski o decyzje środowiskowe dla pozostałych dwóch odcinków: Łagiewniki – Wrocław (Magnice) oraz Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki. W ramach prac projektowych objętych aktualnym zamówieniem, po uzyskaniu Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach mają zostać opracowane 3 oddzielne Koncepcje Programowe wraz z PFU dla następujących odcinków drogi S8: odcinek realizacyjny 1B – Bardo (z węzłem Bardo) – Ząbkowice Śląskie, odcinek realizacyjny 2 – Ząbkowice Śląskie – Łagiewniki oraz odcinek realizacyjny 3 – Łagiewniki – Wrocław (Magnice).
Jak informowała w lutym br. GDDKiA we Wrocławiu, podział odcinka Ząbkowice Śląskie – Kłodzko na dwa pododcinki i złożenie wniosku o wydanie DŚU tylko dla odcinka od Ząbkowic Śląskich do Barda wynika z planowanej budowy obwodnicy Złotego Stoku, która ma zostać zrealizowana w ramach programu budowy 100 Obwodnic: – W ramach prac dokumentacyjnych obwodnicy, będzie analizowany nowy przebieg DK46 m. in. do dwóch wariantów (tzw. A2 i A4) planowanej drogi ekspresowej S8. Obwodnica Złotego Stoku będzie powiązana w pewnym stopniu z pracami projektowymi z S8. Dlatego też złożenie wniosku o decyzję środowiskową dla odcinka Bardo – Kłodzko jest przesunięte w czasie. – informowała portal 24klodzko.pl Magda Szumiata, specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA we Wrocławiu.
red. (fot. GDDKiA)
JEST TO KOLEJNY KROK DO REALIZACJI WARIANTU A4 MIĘDZY BARDEM i KŁODZKIEM. OFICJALNIE NIE MA DECYZJI bo będzie ogłoszona po opracowaniu szczegółowego przebiegu obwodnicy Złotego Stoku. Mimo to MUSIMY TRZYMAĆ RĘKĘ NA PULSIE.